Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Ändrade planer!!!

God kväll du fina vän!!!!

Ja, idag blev det ändrade planer. Tar det från början!

Morgonen gick rätt bra, till dess att vi preciiis skulle åka. Li fick ett tokbryt (varför?), Luca blev på bushumör vilket ledde till att han knuffade Leon som bröt ihop. Fick tvinga på Li och bus-Luca kläderna medan Leon hulkade. Tilde kom på när vi skulle ut genom dörren "men skolväskorna mamma". Underbara unge, järnkoll! Jag hade i det läget inte en tanke på att de skulle ha med dem till pappa för att de börjar skolan på måndag. Ner i källaren och hämta dem.

William på väg ut till bilen med Leon. Tilde med en ledsen Luca. Li vägrade gå och jag hade skräp som skulle till återvinningen och bar en maxad scanningpåse som barnen skulle ha med sig. Fick lämna det först och gå tillbaka för att hämta en storgråtande Li, hon lugnade sg när hon såg att jag kom tillbaka men bröt ihop igen när jag drog upp dragkedjan på jackan (som hon i ilskan dragit ner). Sedan skrek hon hela vägen in till stan. Jag trodde på fullaste allvar att hon skulle kräkas. I allt detta oväsen somnade Luca!

Åkte från skolan och kände mig urstressad, bestämde mig för att chansa och ringa till min underbara pappa. Frågade om han hade möjlighet och lust att hämat de stora på fritids, det skulle innebära att jag slapp köra sju mil efter jobbet. Han ställde upp! Hur glad och tacksam blir man inte!

Lämnade de små på förskolan, Leon var lite reserverad men Li fann sig på en gång, Luca något omtumlad men glad. Vidare till jobbet, koppla på jobbintensiven. Städade undan julen, organiserade om, städade personalrummet och fick sedan beskedet att kvällens träff i ledningsgruppen var inställd. Suck suck suck. Det vore trevligt att få den informationen liiite tidigare.

Har haft lite dåligt samvete sedan, borde kanske ringt pappa och erbjudit mig att hämta barnen i alla fall? Just då kände jag mig mör, trött och jag vet ju att min pappa tycker att jag har ett rätt tufft liv och att jag behöver lite support. Ändå skäms jag. Skit också, jag skulle förstås ringt honom och berättat läget. Ibland blir jag verkligen trött på mig själv!

Var ute i nästan två timmar med barnen på jobbet, bitande kallt (men fryslortarna fick gå in allt eftersom!). Det var uppfriskande och jag behövde rensa skallen lite!


Inget vin för mig i kväll!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Men lite mollysar kan man ju sukta efter ;)
Har kommit på att den här kombinationen borde vara rar:
# 257 suiteheart minitank dark powder

# 233 Lovely knit powder

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

NU har jag precis mumsat på en magnum mandel, det är de där små små sakerna i livet som gör skillnad! Jag är så oerhört tacksam att jag åter igen lyckats rest mig upp och gått vidare och (förhoppningsvis) lämnat ätstörningarna bakom mig. Det är så befriande att fika en torsdag (ni som vet vad jag menar förstår precis det jag säger). Pratade med Ullis häromdagen, man kan aldrig förstå på riktigt om man inte varit i samma situation. Inte förrän jag skilde mig förstod jag hur det är att skilja sig, inte förrän jag levde som ensamstående mamma förstod jag hur det var att vara just det. Inte förrän jag drabbades av min ätstörning kunde jag förstå andra människor i samma situation. Jag har diagnosen UNS som går att läsa om här.

Just nu känns min problematik "avlägsen" men jag vet av bitter erfarenhet att sjukdomen kan slå till precis när som helst, när jag minst anar det. Jag kan tycka att det sitter några kilon för mycket här och där, men det är inte värt risken att bli sjuk igen, därför väljer jag att inte "ta tag" i det. Jag tycker att jag duger som jag är och det är en lättnad!




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Måste bara kommentera en sak, ni som läser min blogg frekvent (och även kommentarerna till den) upptäckte säkert "påhoppet" idag. Jag vill bara tacka er som direkt stöttar mig när jag får trista kommentarer. Jag känner en sak, varför läser man min blogg om man blir sur av den? Det är för mig helt obegripligt. Det är ju inte så att man måste läsa den för att arbetgivaren kräver det, eller för att utbildningen man går har det som ett kriterium. Jag menar, det är ju högst frivilligt att titta in hos mig. Gillar du inte det du läser, sluta läs!
Såå enkelt!



Vem vill vara sur som en citron?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~
Kan inte låta bli att le, idag fick jag en påminnelse från me&i, jag hade en skuld på 17 kronor som jag bads betala omgående. I brevet skrev man också att deras räkningar varit lite luddiga och lätt kunnat misstolkas, jo jag tackar. Självklart betalade jag de 17 kronorna. Jag är ju inte säker, men jag skulle tippa på att jag är en av deras största kunder som sista åren handlat för mellan 10-15 000 per säsong. Stadigt! Jag skulle skämmas över att skicka ut ett sådant brev til en storkund *hmmm*





Vilken blandad blogg det här blev! Och det är nog jag i ett nötskal, jag har så mycket jag vill säga, skriva, berätta om. En del av er gillar det, andra inte, men jag hoppas att ni kan hoppa lite i texten när jag svamlar så här ;)

Kram på Er!!!





15 kommentarer:

  1. Läser din blogg varje dag men brukar oftast inte kommentera, *lite lat* Men ha inte dåligt samvete när det gäller din pappa, han unnade dig säkert att få ta det lite lugnt istället för att stressa!

    Angående Meandi-fakturan så är det ju inte Meandi som skickar ut fakturorna längre utan Collector och de har ju ingen koll på hur mycket du handlar, tyvärr! ; )

    SvaraRadera
  2. Ditt liv är verkligen en virvelvind. Ena stunden upp och andra ner. Men du verkar vara en tjej som alltid landar på fötterna till slut. Jag tycker att det var bra att du ringde din pappa, vi "duktiga flickor" behöver det, och sen vill ju våra nära och kära hjälpa till. Det är lätt att glömma. :)

    Hoppas att du får en fin kväll!
    Kram
    Erika

    SvaraRadera
  3. Marita: Jo, egentligen vet jag ju det, men jag skulle vilja ha koll på sånt om jag vore företagare, inte leja bort tjänster som sedan kan tolkas fel av kunden, förstår du hur jag menar? En sådan fånig sak kan ju göra att en storkund blir en missnöjd kund och det kostar ju företaget bra mycket mer än 17 kronor. Man är aldrig starkare än sin svagaste länk... Nu tycker jag att de gör fantastiska barnkläder och kommer ändå fortsätta handla :D

    Erika: Tack, jo, jag tror att jag rätt stark, har ett inre driv, men jag tappar också orken och modet ibland...Kram kram

    SvaraRadera
  4. Jag har också fått en sån faktura och visst, det är inte Me&I som sköter dem men jag blev iaf rejält sur. Men vi slapp ju påminnelseavgift, det var väl SNÄLLT? *ironisk*
    HAr man skrivit en så pass luddig fakturaa(jag har ingen aning om var den summan stod)så får man faktiskt stå sitt kast som fakturaföretag och lära sig av sitt misstag. Tycker jag.

    Hoppas kvällen blir kul!
    KRam

    SvaraRadera
  5. Fick också påminnelse på 17 kr. Måste kosta mer administrativt att skicka ut påminnelse än att efterskänka pengarna. Man blir liiite sur. Jag handlar inte för lite pengar hos dom....

    SvaraRadera
  6. Fick också en sådan faktura på 17 spänn! Ska minsann ringa upp och fråga exakt vad den summan står för, de drar ju in rätt mkt pengar om "alla" ska betala 17 kr som ingen känner igen. *ARG*
    Tack för en fin blogg!

    SvaraRadera
  7. Svamla på du :-), det är din blogg och det är just ditt sätt att skriva som gör den så intressant.
    Tror nog att din pappa gärna ställde upp och hämta det stora så det behövde du inte ha dåligt samvete för.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jag läser din blogg dagligen. Måste erkänna att jag gillar mer att läsa om ditt hektiska liv än om Odd Molly :). Jag beundrar dig som klarar att roa alla dagar i land, du verkar att ha 1000saker på gång.

    Ha en bra kväll
    Elin

    SvaraRadera
  9. Heléna.. du är så fin som du är - du gör rätt i att unna dig en liten paus i ditt hektiska liv.

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  10. Fick oxå en lite kul faktura på sådär 17kr haha..hade glömt lagt på någon avgift lite löjligt men men....
    Tråkigt att det inte blev nåt ikväll men tycker absolut inte du ska ha dåligt samvete för din pappa han förstår dig och vill hjälpa dig...Säger som de flesta tack för en fin blogg och svammel är bara trevligt alla sura citroner skiter du i!!!!!
    Gillar oxå att läsa mer om vad som händer i ditt liv än om O M gillar att se dem på i olika outfits men passar ju tyvärr inte själv i dem men DIN BLOGG ÄR LJUVLIGT TREVLIG HARMONISK OCH JAAA KUL!!

    ha en trevlig kväll ändå!!

    kramar Tina

    SvaraRadera
  11. Vad är en scanningspåse? Känner inte till det uttrycket heheheh.... Ang fakturan så är det inget straff det är per automatik företag skickar ut obetalda fakturor oavsett summa. Vårat system på mitt jobb stoppar alla fakturor under 1 kr oavsett om kunen handlat för 100 000 ellr 2 kr så slipper de inte undan. De bryr sig alltså inte om du är storkund eller ej. Fast visst känns det tråkigt.

    SvaraRadera
  12. Jag är tydligen inte den enda som fått faktura idag :)
    Bina: Tack raring!!!
    Tina: Du är alltid så snäll!!!!

    Min Molly: En sådan tygväska som man betalt en gång på t ex ICA och sedan handlar med varje gång, lägger sina varor i när man självscannar alltså :)

    SvaraRadera
  13. Kommenterar nog inte så ofta här hos dig men jag borde nog. Nu vill jag säga att jag älskar hur du matchar din mollysar: det blir supersnyggt varje gång! Du är en stor inspiration där!

    Köpte en del från meandi förr men nu syr jag så mycket att jag knappt köper barnkläder längre från dem eller kedjorna. Jo, "riktiga" ytterkläder, strumpor, trosor/kallingar, riktiga jeans och ja, nu inser jag, en del till grabbarna som jag inte har hunnit sy till. Så någon faktura från meandi landar nog inte här!

    Ha det gott och strunt i de som är sura som citroner!

    SvaraRadera
  14. Du är värd all feedback som finns en fantastisk människa ska få uppmuntran stöttning och ska veta att hon har en superbra blogg!!!

    kramar

    SvaraRadera
  15. Här har vi också fått en faktura på 17 kr hos me&i *suck* kram från viktoria "MammatillO" på Familjeliv.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails