Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Back in business!

God morgon :)

Då var det tillbaka till gamla rutiner igen! P-O öppnade i morse så jag har varit själv om alla morgonrutiner, tur att jag börjar 09:00 idag eftersom jag är lite ringrostig. Barnen är färdiga nu, skall bara borsta tänderna på småttingarna, de ser film och jag tar min lilla "belöningspaus" här med Dig och en kopp kaffe! Har fixat med tvätt, bäddning och andra tråkrutiner. Hade förberett igår genom att lägga fram kläder till barnen och packat väskor. Hann med lite kvalitetstid med P-O också, tur det, nu är vi på rätt köl igen!

Idag har jag klätt mig i lager på lager principen, varmt och gosigt!

Dagens outfit:
Imagination wrap i grey (storlek 1)
4 continent x-stich i blossom (storlek 0)
Spoiler underdress i royal (storlek 1)
Underkjol från Indiska
Hålstickade strumpbyxor från Gina Tricot
Strumpbyxor från Twilfit
Knee length socks i grey











År såå glad för mina strumpor, passar många outfits!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Apropå outfits, vad skall jag ha på mig i kväll? Hur skall jag komma dit? Hur skall jag komma hem? Ta bilen? Bussen? Taxi? Skjuts?
Skall kolla med de andra, om de skall dricka alkohol eller inte...annars kan jag tänka mig att ta bilen, det är ju verkligen smidigt, samtidigt är det ju trevligt att ta sig något....Hmmmm, får klura lite....Är i tidspress också, slutar fyra, hämta de stora, skjutsa till Gyttorp, hem, byta om och vara på plats sju...Men jag brukar bara lägga i en högre växel så ordnar sig det mesta!
Nu skall jag avrunda här, hänga en tvätt också!!!!
Kram på dig!!!





19 kommentarer:

  1. Du är så fin! Hoppas du får en fin dag.
    Här drar skolor igång på tisdag så än har vi det lugnt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen fin! Lager på lager är ett måst nu när det är så kallt. KRAM

    SvaraRadera
  3. Jättefin outfit ser underbart varm ut oxå lager på lager är ett måste!!

    Ang ikväll och outfit du har ju en hel del att välja på gick in kolla dina kläder amerind dress är ju bara så fin eller den där silk wrap tunic de har inte lite konstiga namn men oxå fina kanske något alt en den lila koftan du har med den blåa kjolen (meandi) är ju bara så fint ihop!! Du hittar nog säkert en toppenoutfit och kommer vara superfin!!
    Kul att se vad det blev sen!!
    Lycka till och hoppas kvällen blir lyckad och dagen med!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Jag har redan varit ute en sväng på mollyrea, det var kallt att stå där och vänta i 5 min i 11 minusgrader. Här börjar skolan på måndag även då börjar även jag arbeta. Idag ska vi åka pulka, här har det kommit jättemycket snö.

    Kramis

    SvaraRadera
  5. Hej skrutteruttan. Har läst din blog ett tag, och jag måste säga att jag tycker synd om dig. Du är 35 år och beter dig som en patetisk 15 åring, skäms du inte? Vad säger de runt omkring dig när du står och åmar dig framför din camera varje dag, jag tycker att det är konstigt att ingen sagt detta tidigare.

    SvaraRadera
  6. hahaha! Anonym är stor i munnen men vågar inte skriva sitt riktiga namn....löjligt!
    Men om du nu inte gillar bloggen -LÄS DEN INTE!
    Enkelt!

    SvaraRadera
  7. Filippa: Tack"!!!!!Jag säger som du skrev till anonym: Läs inte bloggen om den inte ger dig något!

    SvaraRadera
  8. Ibland blir man ju bara så upprörd. Anonym, varför lägger du ner tid och energi på att gå in här och läsa om du nu stör dig så mycket? Gör något bättre med ditt liv än sprid en massa negativ energi kring dig!

    Och Skrutteruttan, Keep up the good work! Du är vansinnigt vacker i dina Mollysar och din blogg ger mig otroligt mycket inspiration!

    Kram Louise Andersson

    SvaraRadera
  9. Jag gillar dig hur mycket som helst utan att ens ha träffat dig! ;)

    Tycker du verkar vara en helt fantastiskt gullig och bra mamma till era fina barn. Stå på dig!

    En fåga om den fina kjolen du har från me&i! Vad har du för storlek? Hur matchar du den?

    SvaraRadera
  10. Louise: tack för stöttning och komplimang :)

    TK: Jag har xs på den, matchar med Lovely knit i almost black och lite lilac från odd Molly. Vit topp eller svart linne, svart kofta, silversmycken till! Ett bra och prisvärt köp tycker jag! Tack för omtanke och komplimang :)Kramis

    SvaraRadera
  11. Det har klagats på att bloggen är för ytlig, att Skrutteruttan skriver för mycket om sitt eget liv, att kläderna inte är fina, att kläderna är för dyra, att Skrutteruttan köper för mycket kläder, att kläder är ett "dåligt" intresse, att Skrutteruttan har dålig ekonomi, att Skrutteruttan inte bryr sig om sina barn, att Skrutteruttan inte gör roliga saker med sina barn, att Skrutteruttan prioriterar fel saker i sitt liv och ekonomi, att Skrutteruttan dricker ett glas vin ibland, att Skrutteruttan tar kort varje dag och "åmar" sig. Det är ju uppenbarligen många som tycker om bloggen, jag säger som Filippa, varför läser ni bloggen ni som bara retar er på den?
    /Cissi

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Ville bara tacka för tipset om rea på Smultrongården! Ringde 8,00 imorse och fick tag på en röd jacka och ett par strumpor!!! Alltid kul att fynda lite ; )
    Har läst din blogg + några andra ett tag nu och fått mycket tips och ideèr!!

    MVH
    Pernilla/ En Molly tokig tjej i Lerum!!

    SvaraRadera
  13. Cissi: Åh, när du radar upp allt det där trista blir man ju rätt ledsen, jag låter som värsta skurken, men så vet jag att ni är hur många som helst som tycker motsatsen och det är ni som räknas! Tack Cissi, visst är det så, bara strunta i att läsa om man retar sig på det jag skriver.

    Pernilla: Vad glad jag blir att du fyndade och att min blogg läses av dig :)

    SvaraRadera
  14. Kan inte säga nåt annat än hålla med i kommentarena VAFÖR LÄSA NÄR MAN IRRITERAR SIG lägg energi på nåt annat finns så mycket på nätet man kan roa sig med!!!

    Helena du har ju en trogen skara bloggvänner/läsare och vi följer dig gärna och din blogg skulle ju vara jättetråkig om du inte hade blider m m kolla de flesta bloggare lägger in bilder på sig själva hacka där oxå då!!! Fortsätt i din stil vi gillar ALLT!!!

    kram kram Tina

    SvaraRadera
  15. Pernilla i Lerum: vilken stl köpte du på den röda jackan ? på Smultrongårdens rea
    Jag ringde 7.50 och då var den röda jag sökte slut nämligen..
    mvh stina

    SvaraRadera
  16. Suck på trista kommentarer. Jag är snart 35 och tycker det är kul att känna mig fin, alltså ser jag till att känna mig så. Du "åmar" dig inte, du visar upp en snygg outfit som passar en vacker kvinna. Jag blir glad och inspirerad av din blogg och dina bilder så jag kommer att fortsätta läsa. Kram på dig!

    SvaraRadera
  17. Anonym kanske är lite avundsjuk. Avundsjuka brukar yttra sig i såna saker.....Tycker att du är jävligt tuff som tar denna skit. Kram

    SvaraRadera
  18. Stina: Jag köpte stl 2, jag ringde nog också lite tidigare än 8!!

    Pernilla

    SvaraRadera
  19. Bry dig inte om anonyma påhopp! Jag tycker om att läsa din blogg, jag blir glad av den, massor med Molly-tips och du bjuder på dig själv och ditt liv på ett underbart sätt. Lever själv i en liknande livssituation och jag ler igennkännande många gånger. Du verkar vara en underbar människa (med eller utan Molly), fortsätt med det!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails