Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Tema Chalk!

Chalk=krita
Det kommer mycket fint i chalk nu till våren! Jag har tre blusar och en munkjacka i den färgen i dagsläget så jag tror inte att jag kommer investera i någon av dessa, men man vet ju aldrig ;).
En klänning vore ju dock rart....

"265 Fonda coat

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

#270 Prairie blouse
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"260 Aroue shirt
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"262 Bronte shirt
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


"261A Sparkly remix blouse
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Här har det varit matstuga...Tog ut en av de stora lådorna i frysen och gick igenom massor av smålådor...Gjorde först en skinkpaj (julskinka nedfruset). Den blev väldigt "plain", vi får ha grönsaker till istället...tänkte att P-O, William, Tilde (och kanske Luca?) skulle äta den i kväll. Sedan gjorde jag en vegetarisk paj till mig med smaksatt cremefraiche och olika grönsaker. Vill gärna ha middagen klar eftersom vi kommer hem ganska sent i kväll. Till de små får det bli något enkelt som de gillar....Sedan blev det till att ta fram matlådor till lunch, potatisgratäng och fläskfilé till P-O, kycklingfilé till de små med nudlar till och sallad till mig!
Har förstås tvättat, diskat, dammsugit och plockat också *livet är underbart*
Nu skall jag ta mig en kopp kaffe och lite glass *njuta*.
Vi åker väl iväg på klinkers-rekning strax före kalaset så kan vi åka direkt sedan, det blir smidigt!
Vad har du för dig en dag som denna?
Helénakramar



5 kommentarer:

  1. Åh vilken supermysig bl0gg du har! Såg att du kämpat/kämpar m0t ätstörningar.Jag gör det själv nu, din bl0gg var så rar. Du är superfin!

    SvaraRadera
  2. Chalk är en fin färg, dessutom är det ju en färg det inte ligger något mode i. Jag har en förkärlek för den mörka röda färgen. Men nu får jag skärpa mig till våren :0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  3. åh jag gillade den nr 260 skitsnygg verkligen håller med ovanstående är en färg som alltid går passar till allt jeans svarta ljusa byxor!!
    Hoppas ni hittade nåt fin kakel och kalaset blev lyckat!!

    kramar Tina (FB)

    SvaraRadera
  4. Anonym: Välkommen hit och hoppas du kan finna glädje i det jag skriver!
    Tina&Tina: Ja visst är det mycket snyggt!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails