Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

onsdag

Nu får den GÄRNA komma!

Himmel vad kallt det är nu! Hur länge skall kylan stanna? Någon som vet? Visst får det gärna vara snö ute, men såå kallt? Små barn klarar ju någon timme sedan är de ju jättekalla. Vi är ute mycket på jobbet och jag har ju ordentligt med kläder på kroppen, men det finns krakar på jobbet som knappt har mössa och vantar, än mindre riktigt varma stövlar på fötterna.

Våra småfisar har massor av kläder på förskolan så att personalen kan hjälpa dem att klä sig efter lager på lager principen. Hoppas de slipper frysa imorgon!

Jag önskar att min tröja ville komma snart, dels för att jag alltid är lite nojig när jag beställer från nätet och dels för att jag längtar efter att få klä mig varmt och gosigt :)

Vet ni, när jag hade som tråkigast i eftermiddag då sms:ade Ullis som bor en gata längre bort, undrade om vi ville komma över på fika. Gissa om vi ville! Nybakade bullar, vem säger nej till det? P-O fortsatte med servern, inte klar än (varför krånglar alltid datorer?). Det var jättemysigt att ses, det var säkert ett par år sedan vi umgicks, det är ju så att man får skämmas, bo så nära och träffas så sällan *oops*.

Innan vi gick dit hade jag bakat foccacia, bad P-O steka bacon medan vi var borta. När vi kom hem igen var barnen jättespeedade, så speedade att Ludde blev yr och gick över till sin mamma. Li fick spel, Tilde upptäckte att det fattades pengar i hennes plånbok. Frågan är vem som rotat där av de små och var dne har gjort av dem? Jag blev bara såå trött på allt. Sedan kletade Luca in en smörig macka i överkastet.

I ren protest ställde jag mig på Crosstrainern för att bli av med all min ilska. Fy 17 vad segt och trögt det kändes idag! Egentligen har jag tänkt träna söndag, tisdag, torsdag men imorgon skall jag ut och äta med ledningsgruppen så då blir det ingen träning. Är glad och stolt att jag faktiskt kommit igång nu (det trodde jag aldrig!).

Det var halvt kaotiskt under tiden jag höll på men jag vägrade ge mig! När jag var färdig tog jag rätt på tvätt, packade Williams och Tildes väska till imorgon. De skall vara på fritids och sedan skjutsar jag dem direkt till min pappa eftersom jag skall ut på kvällen och deras fritids är stängt på fredag så ställer pappsen upp *snällt*. Behövde alltså få ner ytterkläder, pappakläder och annat. Upp och badda/smörja in en skrikande Li, bortsta tänder och söva barnen. Idag somnade alla tre på en kvart *skönt*.

Ner i källaren igen för att duscha, på med ny tvätt och på med diskmaskinen också. Bära över tvillingarna, smörja igen.

Nu sitter jag här och njuter av en kaffe och en Magnum mandel (sämre kan man ha det ;))

God kväll du fina underbara vän som lyssnar, du som ger råd och tips, du som förstår och du som ger snälla kommentarer så att jag blir alldeles varm i hjärtat!

Tack för att du vill vara en del av min blogg :)

11 kommentarer:

  1. Och jag väntar med att få se koftan på dig :-)

    Missade själv en royal på 50 % rea. Ringde för sent....:-(

    Tabby

    SvaraRadera
  2. Den fina koftan kommer passa dig fint. Hoppas den snart kommer.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag väntar oxå! Jag var inne på Tradera och klickade på köpnu på en 9th sweater i chalk, väntar på mailet och på den underbara tröjan. Den där Alpacka mix long cardigan har jag oxå, gillar färgen, så jätteandvändbar.

    Kramis

    SvaraRadera
  4. härligt! ja koftan är underbart varm och go! jag köpte en sån i rose i förra veckan på rea, urbra köp!! hoppas din kommer snart.

    SvaraRadera
  5. ...och tack själv. Det är alltid spännande att kika in och få följa med i din hektiska vardag!!! Du är fantastiskt duktig och energisk tycker jag!

    SvaraRadera
  6. Vad duktig du är med crossen. vår är mest en kul leksak för 2åringen samt en perfekt, om något klumpig, herrbetjänt.

    Finns det nåt godare än nybakade kanelbullar. Gud jag börjar dregla här nästan.

    Bra avslut med magnum mandel!!!
    kramis

    SvaraRadera
  7. Ville bara säga TACK för du delger så mycket av dig själv dina tankar funderingar jaa hela ditt liv det innersta i hjärtat det är strongt!!!

    kramar och hoppas den kommer snart ser verkligen skönt varm ut och kan behövas i detta kalla sverige vi har....brrrrr isbjörnar vandrar utanför!!!

    SvaraRadera
  8. Visst är det supertråkigt att vänta...
    Vill ha nu!!
    Mina två paket som jag hoppades på till nyår har fortfarande inte kommit heller:-(
    Synd om oss!
    Min crosstrainer var en utmärkt klädbetjänt märkte vi, sen fick den åka ut i garaget men jag funderar på att ta med den till jobbet istället:-D
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Tack Heléna, du är en sån inspirationskälla! Jag ska damma av motionscykeln och ta en tur innan frukost imorgon :)
    Tror att du kommer bli kalasfin i nya koftan - håller tummarna för att den dyker upp imorgon. Jag väntar också på paket - mitt första Humanityarmband. Blev så sugen när du visade upp dina... //Nina

    SvaraRadera
  10. Tjejer: Tack för alla fina, uppmuntrande,snälla kommentarer *puss*

    SvaraRadera
  11. Så härligt att höra att det är fler än jag som kan ha kaosdagar ibland... Men nu är avloppet fixat, julen ute,nya gardiner uppe, rökoset utvädrat och jag hann cykla 33km på träningscykeln!!!! Ibland behöver man en spark därbak!!! Nu ska det städas,tvättas och sedan njutas!!! Förresten är jag bjuden på Tildekalas...KUL!!!! Kramar Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails