Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Liten sjukling

God morgon :)

Idag har vi en liten sjukling hemma, Luca har feber. Det började egentligen igår eftermiddag med att han var så olik sig, ville ha sällskap, ville inte fika, ledsen och gnällig. Sedan ville han inte äta, vi tempade honom 38,6. Min erfarenhet säger mig att små barn kan ha helt oförklarlig feber som är puts väck dagen därpå, men han har fortfarande en liten temperaturhöjning och är lite låg. P-O är hemma med honom idag. Vi skall faktiskt låta tvillingarna gå till förskolan. När en är sjuk brukar vi hålla alla hemma, men nu efter julledigheten känner vi att de behöver stimulans, dessutom är det inte riktigt rätt mot den som är sjuk, Luca behöver få P-O´s tid och uppmärksamhet! När Leon var som sämst i julas så fick han liksom inte komma till ro, de andra var på honom och skruvade upp tempot.

Kvällen igår var lite knepig, barnen sov före sju alla tre, men Luca vaknade ungefär en gång i halvtimmen, jag fick amma och trösta. Inte förrän vi gav honom en alvedon-supp så somnade han ordentligt. Jag gav P-O fotvård och massage, men vi fick avbryta flera gånger.

Vi pratar så bra när vi inte har tv eller dator på! Igår pratade vi om min blogg (och jag berättade om andras Mollybloggar, vad de innehåller osv). Jag har förstått att jag har många trogna läsare och att även många tittar in en gång och inte mer. Jag är glad för varenda läsare jag har! Jag har förstått att en del inte är så sugna på att läsa om Molly-biten och hoppar helt enkelt över de delarna, medan andra bara vill läsa om det och hoppar över de delarna som handlar om mitt liv. Och så finns det en del som vill läsa om allt :).

Jag blir så glad om jag kan hjälpa, stötta, peppa en enda människa där ute, då har min blogg uppnått ett till syfte (inte bara för min del, att få skriva av mig) utan även att någon annan känner igen sig. Jag har faktikst fått några mail där människor tackar för att jag skriver om sånt som är känsligt för andra, att jag med mina ord kan hjälpa någon annan i en svår situation. Det glädjer mig. Jättemycket! Jag har också själv upptäckt att det finns så många där ute som har samma dilemman som mig, eller liknande historier. Det är så skönt att veta att man inte är ensam!

Jag har förstått att jag har läsare som också har dålig kontakt med sin mamma, läsare som inte heller har så mycket barnvakt/support utifrån, läsare som är förskollärare, läsare som har många barn, läsare som lever i "hopslagna familjer", läsare med ätstörningar, läsare som ammar lääänge, läsare som är vegetarianer. Det finns så mycket igenkänning! Dessutom finns det läsare som liksom jag är fullkomligt tokiga i Odd molly :)

Dagens outfit:
Hoodly knit i grey (storlek 0)
Palestinasjal (har lånat Williams)
Bastopp från me&i
Baslinne från Gina Tricot
Kjol från me&i
Jacquard longsocks i dark blue
Träskoboots från Calou












Idag är det jag som stänger, börjar därför halv elva idag, det är rätt skönt med gott om tid på morgonen även om jag allra helst öppnar och slutar tidigt!
Fredag idag och fredagsmyyyyys *wieee*.
Kram på dig du fina vän!!!!





13 kommentarer:

  1. Hoppas sjuklingen snart är frisk.
    Jätte fin är du.

    Kram o hoppas du har en underbar fredag.

    SvaraRadera
  2. Hoppas Luca piggar på sig och de andra barnen klara sig.
    Härlig outfit idag, ser varmt och skönt ut.
    Fredag! Javisst är det härligt, hoppas att helgen blir bra för er.

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Krya på lilla gubben små barn får ju lätt feber som kan försvinna och lika gärna hålla i sig och fram och tebaka lite vajsing på sin termostat inge farligt alls min lilla fick feber ena dagen försvann för att komme tebax och ni gör helt rätt i att de stora får gå på förskolan kan lilleman hämta igen sig och gosa med pappa sin!!
    ÅHHHH vad du är fin idag elgegant men lite sportig jättevacker!!

    Jag äger ju inget O M plagg inte rikitigt min stil men gillar kolla in vad du ska köpa och har på dig gillar hela konceptet i din blogg når ut och man känner sig hemma samma bekymmer och men känner sig träffad skönt att se höra hur 2a har det i sina hem med barnen kärleken och familjen och invärtes problem m m.
    Kör på jag är en trogen läsare som känner igen sig i mycket och fått dille på humanity armband!!! Har du sett de med nitar ojojoj ...gillade jag massor hihi...en investering blir ett smalt med knäppe enkelt och fint!!
    Ha en bra dag laddar själv för att JOBBA HELG IGEN inte gjort nåt annat sista tiden eller hur???

    KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Här är en vegetarian som gillar Molly och har ett stort intresse av människor i övrigt:) Jag säger till alla jag träffar att läsa din blogg. Ger otroligt bra tips på oändliga Mollyvarianter. Så jätte kul! Nu ska jag sätta mig o göra Lantlivsannonsen m nya vårkläderna, kulkul! Skulle kanske ta m en bild på de nya armbanden... ha nu en riktigt skön o bra helg Helena!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Tina: Vi skojade om dig igår, att du är min mest trogna läsare och alltid kommenterar *rara du* Lycka till med jobb i helgen!!!!

    Eva: Åh vad roligt, tack!!!Det är skoj med nya läsare...bara min krångliga titel som klurar till det...

    SvaraRadera
  6. Hoppas att lillen kryar på sig.
    Din outfit är superfin. Ser varmt och skönt ut. Blev sugen på kjolen, är den från äldre ME&I kollektion?

    Ha en bra fredag!

    kram

    SvaraRadera
  7. Hej! Vill bara säga att jag tycker så mycket om att läsa här hos dig, jag imponeras av din energi och du är så vacker i alla dina mollysar! Jag får både inspiration och känner igen mig i mycket av det du skriver så jag hoppas att du fortsätter i samma stil. Jag tycker om att läsa om både ditt liv och ditt intresse för Odd Molly. Trogen läsare forever! Kram

    SvaraRadera
  8. Hej igen! Septemberflicka: den kjolen finns flera av ute på tradera just nu, kikar själv på den, den är så fin och ser så skön ut!

    SvaraRadera
  9. Vi är många som gillar dig och det är perfekt att du skriver i olika stycken, de dagar man bara susar förbi landar ögonen på det stycket som intresserar mest. Bilderna hinner jag alltid se förstås!

    Hoppas er helg blir fin!
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Ja, igenkänning är ju skoj, samtidigt som det ju också är himla intressant att läsa om sådant som man inte själv alls har erfarenhet av. För mig ligger väl igenkänningen i Mollysar och långamning då (höll på 7 år i streck med min tre vilket många kände sig vääääldigt manade att ha åsikter om...)

    SvaraRadera
  11. Hoppa sjuklingen kryar på sig snabbt. Visst är det galet kallt. Man är inte riktigt van med det. Jag har bara två dagar kvar innan jag flyyyyyger på jobb på söndag eftermiddag. Försöker ta vara på det sista nu. Kram.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails