Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Vad skall jag ha till?

Jag är hopplös, jag kan inte hålla mig! Hade hoppats på leverans av denna godbit idag, men icke. Däremot fick jag en bekräftelse från butiken att den var beställd och senare en ny att den var skickad. Då skall jag väl våga hoppas på att den kommer, eller? Det jag funderar på nu är VAD jag skall ha under? Vet att Natalie köpt den, har du provat med spoiler underdrsss i powder till? Passar den? Jag vill ju förstås ha den underklänningen som är på bilden till, men vilka butiker tar in den? Inte min lokala butik och inte Smultrongården. Och under tiden....?Har du något förslag? Det är svårt att se alla färger i den bara på en bild, men är det tex chalk i den? I såfall har jag ju ett linne som skulle passa *klurar*.

Idag har jag haft en rätt tuff dag. Jag tycker om att vara utvecklingsledare, men det betyder inte att jag per automatik är rustad för att klara precis ALLT. Hade inte bilen till jobbet idag och det skall jag faktiskt se till att ha i fortsättningen. Jag behöver komma ifrån en stund, rensa tankarna, vara hemma, även om jag ofta både dammsuger och fixar med andra tråkiga saker. Men jag är åtminstonde ensam en stund!

Hämtade barnen vid två, Luca blev glad att se mig. Däremot har han varit lite ledsen idag (tokgnällig på morgonen). En pedagog upptäckte att han är jätteröd under snoppen. Jag undersökte när jag kom hem, tror det är fukt. P-O tycker att han skall sluta med blöjor, men han är nog inte mogen för det. Han vill inte ens lufta sig utan springer och hämtar blöja på en gång. Vi tänker öppna hans blöja i natt när han sover. Jag har smort in honom med zinkpasta. Har du några tips om bra krämer att smörja med?

När barnen såg en film passade jag på att träna, motigt idag med men såå skönt efteråt! Plockade ur diskmaskinen, satte på en tvätt och tog en dusch. Upp och dukade, kokade ägg och värmde gröt. Nu sitter vi och varvar ner med en kopp starkt kaffe.

Imorgon blir det en intensiv men rolig dag! Me&i släpper sin vårkollektion och jag har premiärvisning. Enda kruxet är att jag sitter i handledning hela eftermiddagen och jobbar dessutom till fem. Skynda till förskolan och hämta barnen, tillbaka till jobbet med dem och lämna hos P-O som stänger. Han skall ta med sig dem, Ludde och Lovisa till McDonald´s. Jag mäktar nämligen inte med att komma hem vid halv sex med trötta, hungriga barn, laga mat till dem och samtidigt duka/förbereda visningen. Det här känns som en bra lösning!

Tänkte åka hem på rasten och förbereda det som går! P-O har lovat att hämta en eventuell leverans :)

Jag är såå nyfiken på vad som komma skall!!!!



Ha en trevlig kväll!
Helénakramar

12 kommentarer:

  1. Har samma problem! Har fått min och den är ljuvlig och har powderfärg på rätt många ställen varför jag provade med spoiler i puder men det kändes som jag tassade runt i underkläder och morgonrock(typ kimono)Än så länge tycker jag nog att jeans är bäst, bryter av mot allt det ljuva. Ser fram emot att se vad du tycker :-) Susanna

    SvaraRadera
  2. Inotyol är en mycket bra salva som du kan köpa på apoteket.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att de kommer att få in underklänningen som är på bilden på Ajabaja men jag vet inte när. Håll ögonen öppna!
    Jag har också köpt Chrysalis wrap och vill ha samma underklänning till : )
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Jag längtar så mycket tills kollektionssläppet imorgon!
    Om du är nyfiken och vill se lite av det som kommer så har jag en massa info i min blogg. Titta i kategorin Me&i.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Susanna: Men vad bra att spoilern passar färgmässigt! Tänkte mig också jeans till!!!
    Anomym: Ja, den är bra! Tack :)
    Annelie: Tack!
    Anna: Åh vad mycket rolig info! Låter som att jag defintivt skall ha knickers, i rött och svart till pojkarna! Jag har bestämt mig för att INTE köpa några plagg som har en vit insida, de tappar alltid tokmycket färg. Skitsamma om mönstret är jättesnyggt, jag blir så less på att reklamera! Hoppas det kommer fina tröjor/klänningar med färgad insida!!! Tack för info!!!

    SvaraRadera
  6. Inotyol är det bästa!

    Har också chrysalisen och funderar också på hur jag kombinera den. Tror inte på spoiler under, känns som sagt lite för morgonrockaktigt då. Jag funderar just nu på något linne, kanske i den lilac som finns på wrapen. Men vem har ett sådant linne? Leta leta leta....
    Jeans var också det jag tänkte till. Kanske pleated denim skirt. Kanske blir det ett vitt linne under så länge...

    SvaraRadera
  7. JAg ska nog ha vanligt linne under och så jeansleggings eller nåt nertill. man hittar nog sina favvikombosar efter ett par provningar tror jag.
    den är så fin o jag kan följa min på dess väg fr Göteborg o hit på webben - det är ett himla kul nöje!
    ;-)
    kram

    SvaraRadera
  8. Håller med dig! Är också så himla trött på att det är så många plagg som blir blekta. Men jag har hört nu att me&i har använt sig av en annan fabrik nu samt att alla tyger ska ha tvättas tre gånger innan försäljning för att färgen ska hålla. Vet inte om det stämmer men man kan ju alltid hoppas.
    Jag är också less på alla resorer som vrider sig men nu ska det tydligen bli snörning på byxorna.
    Ska bli kul att se imorn iaf!

    SvaraRadera
  9. Eva-Lena: Skall bli spännande att se dig i den!!!

    Anna: Åh, det låter toppen!!!!

    SvaraRadera
  10. Halkade in och herre gud vilka världsliga problem... Du är jättefin, men köp kläder i Din storlek (mycket sitter lite väl tajt) och låna inte av nioårig dotter... är ju inte riktigt som det ska... eller?

    SvaraRadera
  11. Hej på dig=) vad glad jag är att jag hittat hit. Är alltid lika kul att hitta andra inspirerande bloggar...jag skriver mycket om
    mat, inredning, mode och livet som ung fru och tvåbarnsmamma, men det är ju minst lika kul (om inte roligare) att läsa det andra skriver!
    jag älskar liksom du odd molly (har en odd molly kategori i min blogg)

    Massa kramar
    /Erica

    ps: eftersom jag hittat hit känns det ju inte mer än rätt att ge dig möjligheten att se vem jag är, gillar själv inte anonyma kommentarer, hihi...ds

    http://erica.myshowroom.se

    SvaraRadera
  12. Anonym: Ja visst är de världsligt, att fundera på vad jag skall ha under ett kommande plagg, men jag tycker också att jag har rätt till en hobby och ett intresse. Att fundera på Odd Molly är så mycket trevligare som avbrott till allt annat som snurrar i mitt huvud. Att jag lånar Tildes kläder ibland beror på att en del av dem varit mina och som hon har tagit över, en del kan jag ha och ibland är det ett komplement till min egen garderob. Jag tycker om tighta kläder och köper den storleken som jag tycker passar, om du inte tycker det är snyggt är inte mitt problem.

    Erica: Välkommen hit! Jag har kikat in hos dig förut :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails