Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

En dag på sta´n!

Hej bloggvän!!!

Är allt bra med dig? Just nu sitter jag ner på ändan, dricker en kopp stark java, äter en glass och njuter lite av tillvaron. Vi har haft en jättefin dag, Tilde och jag! Åkte först till min mormor&morfar, de blev såå glada att se oss. Vi pratade en stund och tänk vilken liten värld, Karl med familj har bott ÖVER mormor och morfar. Ibland häpnas man, fick förstås hälsa så gott till dem!

Vår första ansats blev Åhléns. Tilde hade fått ett presentkort av mig i julklapp och hon shoppade verkligen loss. Först köpte vi slingmedel (hade fått noga instruktioner om att det skulle vara MED hätta). På flickavdelningen hade de massor av fint, halva reapriset. Det började med att Tilde hittade ett linne, marinblått med lite "smockaktigt" runt halsen. Hon ville ha det till idrotten i skolan. Sedan hittade hon ett likadant fast blå/vit randigt. Vi gick till provhytten med en hel drös kläder. Där fick vi ett skrattanfall som började med att jag höll på att missa stolen i provhytten när jag skulle sätta mig. Det var så härligt att få skratta riktigt hjärtligt.

Vi gick från Åhlens med två linnen, en lång tight randig blå/grå tröja med luva, en svart klänning/tunika med knappar, en benvit tunn tröja med blå ränder och en cool kort svart väst (blev mycket förvånad när Tilde plockade fram den, inte hennes stil, men såå snygg!)

Gick till min optiker och köpte linsvätska. Sedan promenerade vi vidare mot Heaven, pratade med en rar dam som jobbade extra, hon var inte så insatt i deras sortiment men visade mig svart/vita bilder på vad de beställt. Tyvärr verkar det som om den Wrap jag så hett vill ha till de röda jeansen inte är beställd i min storlek, inte heller underklänningen i dark powder. Det blir de första inköpen att göra från webbutik! Fick pris på jeanskjolen, 1495:-. Köpte inget, men Amerind dress hängde där, med 30 % rea, dock hade inte den storleken blivit lika klockren (och inte färgen heller för den delen, är glad att jag lyssnade på er och tog dark pink!).

Vidare mot Pacos, Tilde valde pannkaka från barnmenyn, jag tog helgerbjudande som var buffé. Jättegod salladsbuffé, pasta, massor av såser (den vegetariska var gudomlig), pizza (helt okej). Åt så där lagom, så att man inte mår illa efteråt utan bara behagligt mätt. Vi hade jättemysigt och fick bra service!

Gick till Stadium och Tilde köpte ett par sköna tunna träningsbyxor i grått som hon skall ha till linnet på idrotten. Hon är rätt ekonomisk min tös, fingrade på en vit Puma WCT med guldemblem (jättefin). Men nej, den tyckte hon var för dyr! Eftersom hon fick bestämma själv lade jag mig inte i.

Styrde kosan mot Köpmangatan, avverkade H&M, PO.P och sedan Kapp Ahl, där hittade Tilde ett par jeansleggings i ljust tyg som hon blev stormförtjust i, tog en storlek mindre än de hon redan har och fick den där riktigt tighta effekten som hon ville ha! Sedan köpte hon tre "toppar" (bh vore synd att säga, inga tuttar har hon, men kompisarna hennes använder och hon vill nog känna sig lite stor). I alla fall passar det bra att ha dem under linnen tycker jag, hon har ju ett antal linnen från Gina Tricot, de är lagom bortsett från att de blir stora vid urringningen, då kan hon ha en sådan liten topp som sticker upp!

Vi gick sedan och fikade, tog varsin bärpaj och Tilde fick en egen kaffe latte (men hon får bara dricka lite grann). Just idag kände jag att hon visst kunde få känna sig lite "vuxen". Vi pratade förtroligt och jag vet att hon njuter i fulla drag (jag var PRECIS likadan som liten).

Sedan var det dags att hämta upp William hos Karl, fastnade där en stund men det var såå himla trevligt att jag inte ville slita mig! Åkte förbi Maxi och uträttade de ärenden som var nödvändiga (godiiiiiiis). När jag kom hem sova Luca-gubben. Hann plocka upp maten, Williams väska, gick ner med Tildes saker, tog rätt på tvätt. William ställde sina skor i skotorken och satte på tumlaren. Tilde sprang iväg till kompis. Jag satte på en ny tvätt, en diskmaskin, gav Li medicin och plockade på deras rum. Slängde in en potatisgratäng och tinade köttbullar.

Luca vaknade och jag ammade lite medan jag kollade bloggar *trevligt*. Vi har nyss ätit, Tilde är hos Emma och äter senare, jag har tagit rätt på disk och satte på en ny maskin (igen!), samma
med tvättmaskin. Våra elräkningar är INTE att leka med *ojoj*.

Ikväll lär vi ha sällskap av Luca ;)
Såg den här jeanskjolen från Esprit på Åhléns, den skulle jag absolut kunna tänka mig om jag inte får tag på den från Odd Molly. Den från Esprit är klassisk (och jag har ägt ett antal i den typiska modellen), den från OM känns lite annorlunda och rolig!
Ha en trevlig lördagkväll!!!
Helénakramar


5 kommentarer:

  1. Gud vilken mysig dag ni har haft tjejshopping längtar när vi ska iväg mina tjejer och jag!!
    Gillade faktiskt mera jeanskjolen från Esprit än den från O M även om den är mera annorlunda så håller nog den raka mera!!!
    Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!!

    kramar T

    SvaraRadera
  2. Det låter som om ni verkligen haft en mysig dag! Och jag håller med, det är underbart att få skratta riktigt gott.
    Ha nu en fin lördagkväll!
    /Erika

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig lördag ni haft!! jag längtar till mina tjejer är så stora att det vill ha sådana dagr med mig, verkar urmysigt.
    Vi har varit på Disney on Ice och det var roligt det med, flickorna är nöjda och det är viktigast av allt.
    kram

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig dag ni haft!! Jag tycker du skulle vara jättefin i en liiite längre jeanskjol (som OMkjolen), blir liksom snyggare balans till längre tunikor/blusar än om kjolen är såpass kort som Espritkjolen.*kram*

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails