Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Sanna vänner...

God kväll :)

I morse när jag var inne på Facebook, hade en av mina vänner där länkat till Carola-låten "Sanna Vänner" (är det någon som minns den?) Annars kan du lyssna här.

Jag kom då att tänka på hur otroligt viktigt det är med vänner och hur lyckligt lottad jag är som har massor av underbara vänner som jag älskar, håller av, tycker om. Vänner som finns där i vått och torrt. När Micke och jag skulle skilja oss skickade jag 12 sms om det, inom fem minuter hade jag fått svar av 11.

Sanna vänner är sådana som alltid finns där, som inte blir sura för att man inte hörs eller träffas på en tid och när man sedan gör det är det som att man sågs igår. Vänner finns där när man är lycklig men även olycklig. Vänner kan man spy galla till likaväl som man bara njuter av en kaffe tillsammans eller släpper loss på krogen. En vän vet allt om dig (och tycker om dig ändå!) Jag önskar att jag hade mer tid med mina vänner, jag behöver dem och är beroende av dem för att känna mig glad och nöjd med tillvaron. Jag behöver input!

Fick ett samtal idag från Jessica, hon undrade om vi ville komma över och leka en stund, hon har en son som är 3 år. Det passade oss utmärkt, barnen var ju gnälliga och behövde stimulans! P-O gick ut med barnen en kortis och jag städade här inne och gjorde lunch. Efter maten åkte vi för att uträtta våra ärenden, Bolaget, Apoteket (447 kronor för hudkräm till Leon, stackars de föräldrar som inte har ekonomisk möjlighet att betala de summorna!), småhandling, lördagsgodis och filmer...

Skjutsade hem P-O och sedan åkte jag vidare med barnen. Hade en oerhört trevlig stund, barnen lekte fint och Jessica och jag hade massor att prata om (både tråkiga och roliga saker, en och en annan tår fälldes). Jessica är för mig en sann vän!!!!

Kom hem och P-O hade gjort en jättebra ritning på hur vi skulle kunna utforma vårt badrum/tvättstuga som skall renoveras. Jag slängde in pommes i ugnen och stekte korv (festlig lördagsmat-NOT!). I med tvätt, plocka, amma. Njuter nu av ett glas vitt och mitt lördagsgodis!


En annan sann vän, älskade Camilla!!!!Bilden tagen i somras!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nu är det bara tre dagar innan kollektionen släpps på hemsidan *wieeee*


Rar kombination, jag älskar ju rosa :)
Njut av kvällen och det som gör dig lycklig!



6 kommentarer:

  1. Så sant så sant om vänner som du skriver tur man har dem ojoj vad hårt livet skulle vara annars!!!
    Vilka fina kläder på bliden me like!!!

    Kan förstå spänningen med kollektionssläppet ska bli kul att se vad du kommer inhandla!!!

    Njut av kvällen ni kanske planerar ett nytt bröllop och i kyrkan denna gång man kan ju som endel förnya sina löften tex firar jämt!!!

    kramar Tina

    SvaraRadera
  2. Härligt med sanna vänner, de växer inte på träd...
    Jag längtar också efter bildsläppet såå spännande!! Älskar också rosa och kan inte få nog!!
    Önskar dig en mysig lördagskväll!! Våra små sover nu så nu blir det soffan!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  3. underbart!

    Snart bildsläpp... wiieee!

    Ha en mysig lördag kväll. Kram

    SvaraRadera
  4. Kul att jag kunde inspirera dig med lite Carola och "sanna vänner", hiii....

    Eftersom du påverkat mig till div inköp, hiii

    Carolas "sanna vänner" är en följeslagare genom mitt liv :)

    Trevlig kväll // kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Du har så rätt ang vänner. Blir lite ledsen också eftersom jag förlorade min vän i cancer för nu snart 11 år sedan och nya vänner är inte så lätt att träffa när man närmar sig 50...

    SvaraRadera
  6. Ja, Helena i vått o torrt:)Kram, vännen!Ha en skön lördagskväll!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails