Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

onsdag

Snöstorm och barnklädesshopping

God kväll i stugorna! Egentligen borde jag sova nu, är aptrött, men Leon somnade på förskolan idag och är fortfarande vaken. Jag försöker varva ner lite här vid datorn.

Dagen har varit mycket intensiv! Hektiskt på jobbet. Hem på rasten, duka, skära grönsaker, dammsuga, putsa speglarna, damma lite, ta bort fläckar. Kolla över kollektionen lite snabbt. Tillbaka till jobbet. Planering med kollega i ledningsgruppen. Handledning i ledningsgruppen.

Slutade 17:00, sprang upp till andra byggnaden och hämtade vår vagn. Oplogat till förskolan, slet som ett djur. Hämtade en glad Li, en nyvaken (ledsen) Leon och en obstinat Luca. Slet ännu värre tillbaka till jobbet, svetten dröp om mig, mysigt NOT! Lämnade av dem på jobbet, in med vagnen i bilen, småsprang hem. Av med kläderna, plocka fram det sista, byta om. Ut och skotta! Varför var det tvunget att snöa JUST idag när jag redan var så stressad?

In och tända ljus. Puh pust och andas ut. Droppade in gäster en efter en och så Pia med fina kollektionen! Vi pratade och klämde på kläder, skrattade och fikade och klämde lite till. Jag är såå nöjd med mina inköp. Har bara köpt det jag verkligen vill ha, inte massor av "kanske eller utifall om".

Li fick mest, som vanligt! En svart tunika med cerisa kronor, kurbitsmönstrad klänning med tillhörande mössa och strumpbyxor, medaljongklänning med tillhörande strumpbyxor och scarf, strumpor, två t-shirtar, klänning med äpplen, frottékjol i blågrått. Pojkarna fick tillsammans: två svettisknickers (svarta+röda), svettisjacka i svart, t-shirt med fotbollar, en med en gris, en med husvagnar, en med Cowboy-Harry, t-shirt med bilar, strumpor, mössa. Det var mycket fint men en hel del som jag inte alls kunde tänka mig, jag är inte så förtjust i brunt på våren och turkost är jag bara sååå trött på nu. Valde ett påslakan som värdinnegåva och ett örngott som storkundsgåva.

På visningen plockade jag fram det som skall ut på Tradera, tänk, jag blev av med sex saker så nu är det bara tre saker kvar att lägga ut *skönt*. Har fått en Traderabetalning idag och sm:ade den sista nyss, tydligen skall pengarna finnas på kontot imorgon, hoppas! Vill bli av med sista paketet nu!

Knickers i svart (och t-shirten som man ser en bit av till pojkarna)
Kjolen till Li och den t-shirten (kanin)

Röda knickers och Cowboy-tröjan...
P-O hämtade up min wrap på vägen hem. provade den, jättevacker! Den åker nog inte på imorgon, det är för kallt på jobbet!


NU skall jag fixa med det sista!
Sov gott!!!!
Helénakramar










2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag tror folk sätter kommentarer på översta inlägget, men jag pillar dit en här nere istället så det inte står noll :).
    Måste bara säga också att¨wrapen var såå fin. Klämde lite på nümphklänningen igår i Uppsala, men har svårt att se var i mitt oglamorösa liv den skulle passa in. ;) Annars är jag mest sugen på plagg från gamla kollektioner. Men de finns naturligtvis ingenstans nu. Jag kommer alltid på allt för sent. Jag sitter själv på ett hotellrum ikväll (jobbresa) så jag ska roa mig med att leta igenom alla webshoppar efter saker jag vill ha, samt bestämma vad jag ska beställa till min Mygga från nya Meandi-kollektionen. Såg faktiskt några saker jag vill ha till mig med när jag snabbkollade igår, men jag var så stressad av annat då så nu ska jag surfa runt i lugn och ro. Läsa bloggar och fönstershoppa. Eller shoppa på riktigt.. :)
    Kram och tack för att du förgyller mitt liv - det är så roligt att få kika in hos någon annan och se hur de har det. Brukar läsa din blogg på kvällen efter jobbet eller i mobilen på morgonen när jag pendlar. Roligt!
    Ta hand om dig!
    Sara

    SvaraRadera
  2. Wrapen är verkligen fin men min kassa tillåter inte en sådan utsvävning, för jag har span på ett drömplagg ute på Tradera. Det har varit hysteriskt tryck i webshopparna och för mig som är såpass ny i OM världen blir helt tagen på sängen. Jag är en som behöve rfundera lite på vad jag vill ha och inte, vad tycker jag att jag har råd med osv. Tur att Tradera finns, både för att köpa och sälja.
    Kikade lite på meandI men jag är mer Lingon&Blåbär människa och avvaktar lite men man längtar till sommar och bara ben så in i bänkens nu!
    och imorgon är det fredagsmyyyyys!
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails