Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Kläder värda att vänta på :)

God kväll du fina!

Det har varit en turbulent bloggdag vill jag lova. Om man inte orkar gå igenom 42 kommentarer så förstår jag det fullt ut. Jag vill tacka alla som ger mig stöd och som liksom jag tycker att en del "går över gränsen". Tack alla ni som bryr sig om, som uppmuntrar och skriver fina saker om bloggen! Tack! Det är till just Dig som jag skriver, till dig som vill läsa och som tycker om innehållet här!
Barnen har varit jättesnälla idag, lite osams ibland, men de har hjälpt mig att laga mat och vi bakade äppelkaka tillsammans. Har pärlat, lekt med Little People och tittat på film. Jag har hunnit med lite städning och plockning och en del bloggkommentarer också förstås. Det är enklast att svar på en gång tycker jag. Om jag loggar in och har tio nya kommentarer så blir det mastigt att svara enskilt till alla.
Jag hoppas att du förstår att jag är glad att du tar dig tid att skriva några rader till mig *kram*.
När P-O kom hem pratade vi en stund om just bloggen (han är lika engagerad i den som jag). Sedan hämtade han upp Lovisa på skolan. Vi mumsade på pajen tillsammans *himmel vad gott*. Ställde mig sedan på Crosstrainern, hade absolut inte planerat att träna, men eftersom jag varit tämligen stillasittande idag jämfört med att ränna runt på jobbet så kändes det skönt att röra på sig lite.
Stekte sedan mina hamburgare medan P-O tog hand om barnen.
Ikväll börjar vår "barnlediga vecka". Det vill säga måndag kväll-fredag dag då vi "bara" har våra tre gemensamma barn. Den veckan inträffar var fjärde vecka. Det innebär lite vuxentid efter åtta. Det kan vi behöva!
Det börjar bubbla lite ute i bloggarna nu, förväntan är hög inför morgondagen. På den norska sidan som jag tipsade om i förra inlägget hittade jag några "nya" godbitar.



Läcker underkjol "A dolce skirt" i almost black
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lite blue verkar vara en populär färg (jag älskar ljusblått och P-O med)

Appeteaser dress i lite blue
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


4 continent x-stich dress i lite blue

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


En annan variant av Nymph dress, i färgen multi
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Om en stund är det dags att natta småkidsen, de är så spralliga och busiga nu *sötisar*
Ha en trevlig kväll!!!!





12 kommentarer:

  1. Jodå, jag har orkat gå igenonm 42 kommentarer och så 36 till, eller vad det blev... Har varit bortrest och hade en del att läsa ikapp. Vad ska jag säga??!! Jag är chockad, förstummad och häpen. Har ju hört talas om hur det kan gå till i kommentarsfälten, men på de bloggar jag följer brukar de flesta uppföra sig! Nu blir man väl anklagad för att vara en ja-sägare då, men, tack hellre det än att vara insinuant och utstuderat elak. Jag påminns nu om en krönika jag läst i SvD för någon månad sedan där författaren läst kommentarer på nätet och utropade att han numera anser att analfabetism är underskattat!!! Jag förstår nu vad han menade.
    Jag rekommenderar pepparkakor och boken Konsten att vara snäll till alla som känner ett behov av att döma och trycka ner sina medmänniskor under täckmanteln att de vill hjälpa...
    Stor kram från en Helena till en annan....

    SvaraRadera
  2. åhhh den svarta underkjolen va fin, Nymph dress likaså tror jag du skulle vara superfin i den!!!
    Spännande och se vad du kommer göra för inköp!!
    Vad skönt att dagen förflöt bra med underbara barn samt en god äppelkaka yammie!!! Hoppas kvällen blir bra MED MYCKET VUXENTID hihi...

    Din trogna läsare och kommenterare Tina

    SvaraRadera
  3. Nena: Jag skulle också vilja rekommendera den dosen :) har varit på föreläsningen, underbar!
    Tina: Ja, det skall bli spännande, än så länge vet jag inte riktigt vad det blir...Kramis

    SvaraRadera
  4. Min absoluta favorit Molly 4 continent x-stitch dress! Den där nya färgen är så härlig! /Malin

    SvaraRadera
  5. Den svarta underkjolen känns som ett måste! Ha en bra kväll du med:)Kram

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Som du kanske vet har jag haft en väldigt rörig helg med inbrott hos mina föräldrar och en sjuk Melvin så nu håller jag på att försöka läsa ikapp lite bloggar..
    Läste dina kommentarer och jag läste också om dem hos Mollyflickan som fick ett långt svar..
    Jag har själv varit med om så mkt elakt som har skrivits om min son på fl..
    Första gångerna grät jag så det inte var klokt..
    Jag var självisk som hade fött ett handikappat barn..
    De jämförde honom med apor och skrev att han var ful osv..Jättehemskt:-(
    Nu har jag lärt mig..
    Jag tror inte gott om alla människor.
    Jag vet om ändå att de allra flesta är bra och snälla..
    Sen finns det de som själva mår dåligt och det går ut över andra..
    Det är inget att lägga sin egen tid och energi på..
    Det är ju det som de vill..
    Ge dem inte det..
    Hoppas ni får en mysig vecka..
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Den där bilden du har med hjärtat hade jag i min head när jag började blogga! Den är så fin!

    Ta hand om dig o försök bortse fr elaka kommentarer, SE alla de fina snälla!!Svårt jag vet men ödsla inte energi på elaka människor!

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Hej på dig du underbara fina!!!
    Ville bara säga att jag blir glad av att läsa din blogg. Den ger mig så mycket inspiration,tips o idéer.
    Tänk vad avundsjuka kan göra med oss människor...som tur är överväger de fina o goa i vår värld.
    Tänka sig att vi "dagisfröknar" har råd med OM...ha ha. Vi är rätt många sådana här där jag bor i Skåne.
    Kramar i massor till dig från mig/ Molly i Skåne

    SvaraRadera
  9. Vill bara skicka en stor kram till dig!!!
    Din blogg är stor inspiration, du är grymt snygg och har kanonbra stil!!! Så sträck på dig, avundsjuka dårar till trots!

    SvaraRadera
  10. Tack alla fina tjejer :)Jag blir så glad när ni bryr er om och visar uppskattning!!!!Kramis

    SvaraRadera
  11. Åh vilka fina nya OM plagg och vilka härliga färger som kommer nu i vår. Kommer att bli mycket svårt att hålla i plånboken men framförallt att välja bland alla dessa läckerbitar.
    Härligt att höra att det finns många fina människor därute som stöttar:-) Låt denna fina blogg förbli en härlig feelgood oas som bland annat bjuder på härlig Odd Molly inspiration. Stor kram

    SvaraRadera
  12. jag älskar blått och verkligen appeteasern men det svarta som kommer är inte dumt.
    Får nog lägga ut lite på Tradera för kommande utgifter...

    Hoppas ni får en bra kväll!
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails