Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Crosstrainer!

Hej igen :)

Jag får mycket frågor om Crosstrainern så jag tänkte att jag skulle skriva lite mer om den! Till saken hör att jag alltid avskytt att träna. Jag har verkligen försökt med olika "sporter" och former av träning, för träna bör man ju, eller hur? Jag har spelat fotboll, basket, jag har tränat step-up, areobics, cardio combat boxning, simmat, promenerat, joggat, tagit morgonpromenader. Det sistnämnda är faktiskt det ENDA som fallit mig i smaken, men när Micke och jag skilde oss så stöp det varannan vecka, man kan ju inte gärna lämna barnen ensamma hemma.

Jag måste göra saker regelbundet för att inte tappa motivationen. Det är jag i ett nötskal, allt eller inget! Den biten är säkerligen en del av komplexiteten kring mig som person och mitt kontrollbehov, min ätstörningsdiagnos osv. Jag går inte upp ett kilo, jag går upp sju, typ! Jag gör liksom allting "så mycket" förstår ni? Jag tränar inte ett pass, jag tränar sju pass (så länge jag tycker det är roligt, men som en första kick för att komma igång har det fungerat super!). Jag köper inte en molly, jag köper en hel garderob. Jag har inte två-tre barn, jag har fem.

För att komma tillbaka till Crosstrainern. P-O började prata om en i höstas. Att vi skulle kunna träna flera stycken. Du får ALDRIG upp mig på den sade jag bestämt, jag HATAR att träna! Vet du vad, han är rätt slug min man :). Jag frågade honom kring jul om jag kunde få en sak av honom, finurlig som han är sade han "du får den om du tränar en gång i veckan i tio veckor". Det var bara för mig att sätta igång och vips så har jag blivit biten! Det bästa är att jag kan träna när som helst, det tar mig ingen tid att åka iväg, jag kan träna när barnen är hemma. Jag kan träna på morgonen, på dagen eller på kvällen. Jag kan träna helt impulsartat när andan faller på!

Crosstrainern heter Tunturi C60. Den är köpt i Tyskland via en webshop som heter Sport-Tiedje. Det man skall tänka på när man köper en Crosstrainer är steglängden, den skall helst inte vara kortare än 40 cm. Om svänghjulet sitter bak blir rörelsen lik gång/löpning, sitter det fram påminner det oftast om skidåkning. P-O hittade den här via ett stort Europa- "Bäst-i-test". Den här var bland de bästa och hade överlägset mest program (ca 110 stycken). Årsmodellen var 2009 och därför var det kampanjpris på den (ca 4000 kronor i rabatt).Lycka till!


I eftermiddg skall P-O och William gå på bio och se Avatar. Det är inte min typ av film så jag bad P-O om att ta med sig William. Hoppas de får en trevlig stund tillsammans.

Jag tog med mig William, Tilde, Emma och Moa till Maxi på förmiddagen, handlade lördagsgodis och lite annat. Toaletten kan vi kolla upp imorgon istället! Har precis tränat mitt pass, duschat och tagit på mig min sköna outfit igen!
I eftermiddag kommer min bror Sanny, det skall bli mysigt!

Ha det gott!
Helénakramar

4 kommentarer:

  1. God helg skrutteruttan. Takk for inspirasjonen!
    Bjørg

    SvaraRadera
  2. hej!
    en liten fråga till dig som är örebroare. jag och sambon firar 10 år tillsammans här snart och funderar på en mini weekend i örebro. kikar lite på hotell och undrar om du kan tipsa vart man ska bo eller inte ska bo. bra restauranger??

    Mvh Pernilla

    SvaraRadera
  3. Pernilla: Ett tips på restauran är Amano (italiensk) eller Drängen, Ågatan 3 har också fin mat! Hotell skulle jag tipsa om Stora Hotellet, där sover alltid min pappa. Ligger så centralt man kan komma! Lycka till!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails