Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Trix och fix~och kaka på kaka!

God kväll :)

Idag har vi haft ytterligare en intensiv dag! Hade nog inte tänkt blogga i kväll, men så kikade jag runt hos mina bloggsystrar och blev inspirerad! Lek & Bus var verkligen lyckat idag, åh så skoj barnen hade! Klättrade, hoppade, åkte, sprang, lekte i bollhav "tränade" i ett barngym, studsade, körde. Ja allt man kan tänka sig!

Tiden gick fort och man blir ju så himla glad när ens barn har det roligt! Vi fikade och jag måste erkänna att jag i just det ögonblicket fick en liten svacka. Jag tycker att det är jobbigt att betala 20 kronor för en läsk och 30 för en mjukglass. vi hade dessutom sex barn med oss. Visst kan det tyckas snålt när man i nästa sekund köper mollysar för tusenlappar *hmmm*. Jag kan inte riktigt ge en vettig förklaring mer än att jag tycker det är jobbigt när pengarna är puts väck på tio minuter, ett plagg njuter jag av om och om igen och har jag tur kan jag dessutom få en slant tillbaka.

NU är det inte så att jag inte unnar mina barn upplevelser utan det är jag som brottas med mina snåla tankar i det läget och sedan så hostar vi upp de där pengarna! Barnen var i alla fall själaglada och det var värt varenda krona! När vi åkte hemåt vid fyra så föreslog P-O att vi skulle köpa mat från pizzerian, visst 17 var det lockande, ingen av oss kände väl någon förtjusning i att ställa oss vid spisen direkt. Så när spenderbrallorna ändå var på så blev det hämtmat också...

Har fixat lite här hemma, plockat, tvättat, diskat. Vi har precis sövt barnen! Jag har faktiskt tillbringat en timme i köket, stekt pannkakor till morgondagens lunch och gjort kladdkaka till mogondagens fika. Kaka på kaka alltså.

Imorgon skall jag faktiskt få liiite egentid, kan inte nämna än vad det är, men jag lovar att berätta senare! Pappa och Berith skall möta upp mig och barnen vid x, där byter vi. Pappa tar vår bil med barnen och jag har roligt en stund och sedan tar jag deras bil tillbaka. Frågan är lite vad klockan är då. Antingen möter jag upp dem på det caféet de skall till eller så möts vi hemma. Jag skall i vilket fall som helst hämta upp Karl som skall vara hos oss imorgon.

Efter det skall vi få i oss lunch (därav förberedelserna i kväll). Klockan två kommer underbara Camilla med sina fyra grabbar och då skall det fikas (därav den andra förberedelsen). Det skall bli jätteroligt att ses, längtar verkligen! Nu känner jag att jag ligger två steg före och det är förutsättningen för att morgondagen skall bli lyckad!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har kikat igenom lite mer bilder och rara Natalie hade gjort ett litet collage med sig själv i olika plagg, bland annat den här klänningen. Jag tycker om färgerna i den, men vad 17 är det för materiel vid bysten? Badrumsmatta?



#325 Runaway dress rose
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Så rart med den lilla rosen på ryggen tycker jag
# 238 secret stank lite lilac
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kanske skulle chocka mig själv med att variera mina Humanityband?

#343 treasure bracelet love
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nu skall jag krypa till sängs!
Sov gott!!!



6 kommentarer:

  1. Jag tror jag vet vad du ska göra! Har också fått mail:) Tyvärr så jobbar jag i morgon:(
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jadu visst är det väl åt badrumsmattehållet... nej, självklart inte! Men det ser onekligen ut så. Söt är den i alla fall!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Sov gott!!

    Jag tror det är samma material i klänningen som på Underdress C. Lite rynkat så...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. Jag tror det är rynkat tyg som det brukar ofta vara på barnklänningar som har en smock modell. Min Milou hade en sådan förra sommaren. Jag tror inte det är badrums matta rysch. Men den är väldigt söt...problement med klänningar av den typen som är korta och bara upptill att jag bara använder dem utomlands. Det är knappt aldrig tillräckligt varmt här hemma. Kanske med en kofta till....men då tappar man hela känslan.

    SvaraRadera
  5. Hej! Oh vad jag kände igen mig i det du skrev ovan att hur kan man gå och betala så mycket som man gör för Odd Molly och sen snåla till när det gäller vissa andra saker, jag är precis likadan! Kan inte förklara det heller mer än att köper jag ett odd molly plagg så använder jag det rätt flitigt och då får man ju liksom valuta för pengarna, medan vissa saker man lägger pengar på praktiskt taget går upp i rök, som t.ex nyårsraketer...

    SvaraRadera
  6. Hej
    Har precis upptäckt din blogg- mycket trevlig. Jag har en fråga, vet du hur man kan få tag i klänningen runawaydressrose????Jag MÅSTE bara ha den :)-

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails