Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Dream on...

Ja, drömma kan man ju göra....Tänk om allt jag vill ha kommer samtidigt? Oops, då blir det tufft att få till det. Gäller att prioritera och sedan hoppas på att det finns kvar godingar i takt med att lönerna droppar in på kontot :).

Här har vi en seeg lördag vill jag lova. Har städat lite, varit iväg till tippen med två gamla skrivare, tankat bilen och handlat lördagsgodis. Hem och röjde (igen!!!!!!!!). Lade in förberedda toast i toast-maskinen. Tog rätt på tvätt. Vilken cirkus det är här hemma. Som en jäkla rondell "Helénas cirkulationsplats". Tvättstugan-diskmaskinen-spisen-tvättstugan-diskmaskinen-spisen. Ibland känns det som att jag fastnat i ett ekorrhjul. Min mamma sade en gång "Varför skaffade du så många barn då?". Tack för kaffet! Jag antar att ni som är barnlösa, har ett barn, två barn, tre barn o s v också lagar mat, diskar, tvättar?

Ibland blir jag så trött på dumma kommentarer! När vi ändå pratar om min mamma så har vi fortfarande inte hörts. Undrar just hur lång tid det kommer att gå...Det var länge sedan hon träffade småbarnen, de hinner kanske glömma bort henne...små barn som de är...

Om en stund skall vi åka iväg, till Stadium Outlet. Jag har faktiskt aldrig varit där. Lovisa behöver nya träningsskor...Luca skulle behöva nya gympaskor till våren, kanske vi kan springa på ett par fina. Just nu har småttingarna Nike alla tre, men jag tycker att både Puma och Adidas är duktiga på att göra barnskor.



Hoppas du har något roligt för dig
*kramen*

13 kommentarer:

  1. usch så plumpt sagt av din mamma! trist...
    japp här är det mkt tvätt disk o plockande men barnen får vackert hjälpa till! de viker tvätten, plockar ur diskmaskinen, städar sina rum o tömmer kattlådan bla. här är nämligen inget hotell, hehe.
    nä men det är ju kanon att de kan detta när de senare ska ut i livet o bo själva....

    ha de gott!

    SvaraRadera
  2. Jo man har ju disk och allt det andra när man inte har barn också fast det blir ju mer av allt ju fler man är i familjen. Ibland kan man verkligen känna att det aldrig tar slut (jag har bara 2 barn dock) Det jag undrar över är att du verkar inte ha ngn egentid alls nästan. Träffar du aldrig kompisar utan att ha barnen med dig? Menar det ej som kritik utan mer som att jag är lite bekymrad för dig. Till och med när du tränar har du ju barnen runt dig. Ibland kan man behöva komma ifrån familj och tvätt, städ och plock. Eller är det bara jag som känner så?
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Maria: Där slog du huvudet på spiken! Min "egentid" är när jag veckohandlar (suck), på föräldramöten eller om jag hälsar på min mormor. Jag har inget emot att ha med mig barnen, men visst vore det underbart att bara få träffa en kompis, strosa runt, luncha. Jag vet dock att man sätter den andra lite på pottkanten. Det verkar som att P-O skall börja träna på Friskis och Svettis och då hoppas jag att jag skall kunna få lite tid också UTAN dåligt samvete. Jag skall dock på tjejfest i slutet av februari och ut och äta med ledningsgruppen om några veckor, det skall bli trevligt! Tack för att du bryr sig om! Heléna

    SvaraRadera
  4. Men inte ska du ha dåligt samvete för att du har lite egentid! Och inte sätter du din man på pottkanten för att han får vara ensam med barnen en stund/en kväll. Min man och jag har typ ingen avlastning då vi bor i Sthlm men har våra familjer i Örebro. Kompisar rycker in ibland men de vill man ju helst bara använda när det krisar med jobb el dyl..Därför är vi istället väldigt duktiga på att ge varandra egen tid. Viss veckohandla själv kan ju också vara avkoppling men kanske inte det jag skulle kalla egen tid..Och även fast man skaffat många barn så betyder ju inte det att man inte vill vara med dem bara för att man även att har behov att hinna tänka färdigt en tanke ngn gång i bland

    Kram

    ps Jag är tindrisen på FL och om du vill kan jag kolla om OM-butiken har kvar Fondan i 0 och skicka den el ta med den till Örebro när vi ska dit nästa helg

    SvaraRadera
  5. Nej, men åh, skulle du vilja det? Du får gärna ta med den i såfall!!!Jga kan möta upp dig någonstans där det passar, var bor släkten? Har du vägarna förbi butiken? I såfall skulle du kunna ringa mig om den finns kvar så kan jag föra över pengar på stört!!!Kramis

    SvaraRadera
  6. Jo jag kan möta upp dig, inga problem. vet inte om vi skall bo hos min mamma i Björkhaga el hos maken syster uppe på stan men jag kommer säkert ta en sväng på stan lördag el söndag så vi kan ses då. Och det är inga problem för mig att svänga förbi OM-butiken. både bor och jobbar i stan. kan ringa dit när de öppnar i morgon och höra om de har den kvar.
    Ska jag köpa den i så fall och höra av mig efter?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Maria: Jag är uppvuxen i Björkhaga! Om du har lust att ringa dit (lägger de undan?) så kan jag föra över pengar. Har du möjligtvis Swedbank? Annars ser du inte pengarna förrän på måndag...Går det bra? Mitt mobilnummer är 073-6000 791...Kramis

    SvaraRadera
  8. Ingen fara..jag litar på dig. Kan lägga ut pengar så länge. Också uppvuxen i Björkhaga:-) Vet dock inte om de lägger undan av det nya, provar och ringer och ser om de har lust att lägga undan en stund i alla fall.
    ps gick på Gumelius mellan 88 och 91 men tror att du är ett år äldre än mig:)

    SvaraRadera
  9. Jag är född 1974...vad heter du i efternamn? Har också gått på Gumaelius, känner du igen mig därifrån? Vill du att jag för över pengar eller skall jag betala dig när vi möts?

    SvaraRadera
  10. Heter Wallinder men hette Liljestrand då och jag är född -75. Jo jag känner igen dig:-)
    Vi kan se hur vi gör med pengarna:-)Kram

    SvaraRadera
  11. Då tror jag att jag minns dig, väldigt ljus, lockigt hår? Gick du i Evelinas klass och Sofia Felicettis?

    Så kan vi säga, antingen mailar du eller sms:ar du när du vet!!!Kram och tack för hjälpen!

    SvaraRadera
  12. Jepp det låter som mig:-) Fortfarande ljus men numer med lite fuskhjälp och inte så lockig med hjälp av plattång. Gick inte i Evelinas eller Sofias klass utan i pararell. Dock umgås jag fortf med dem samt Helén Jogsten och Malin Wind om du minns dem också
    Trevlig kväll, hör av mig i morgon!

    SvaraRadera
  13. De minns jag absolut!! Vilken liten värld! Tack detsamma! Vi hörs!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails