Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Var är du?

Hej där, är du kvar?

Jag tror att jag blivit lite bortskämd med många kommentarer tidigare...nu händer det ibland att det är noll, ibland ett par stycken och ibland närmar det sig ett tiotal. Jag vill inte att någon skall känna sig tvingad att skriva, absolut inte, men det är så roligt om Du bara säger hej. Så att jag vet att du är kvar! Jag skriver mest för min egen del, men visst är det sååå mycket roligare att skriva när någon "lyssnar". Jag blir jätteglad för några rader om ditten och datten, det behöver absolut inte vara riktat till mig, utan berätta bara hur du mår eller vad du gör så blir jag jätteglad!!!!

Nu känner jag mig trött, som Miranadanallen nedan ungefär. Ni vet, hur musten bara går ur en! Luca har precis somnat (och lillen har säkerligen jätteont under snoppen och gnäller för det, jag har smort honom med Inotyol nu, om det inte blir bättre skall jag gå över till Cortymyk. Förlåt om jag skriver dessa salvor helt fel, läkemedel är inte min starka sida). Han var så jätteledsen i morse, dels tycker vi ju så synd om honom, men samtidigt blir hela familjen försinkad, det är svårt att både klä ett barn samtidigt som man ammar eller bär på ett annat. Att göra sig själv i ordning är nästintill omöjligt. När vi till slut satte på honom en blöja blev han nöjd. Han tycker verkligen inte om att lufta sig *knasigt*.

Intensiv dag på jobbet. Direkt till Maxi. Först in på Systembolaget, köpte en bag-in-box med vitt vin *nice*. Vidare till Apoteket och sist mastodonthandlingen på Ica. Handla är roligt, men att komma hem med alla kassar, bära in, packa upp, dela storförpackningar, styckfrysa, det är INTE roligt. Samtidigt som barnen gärna hjälper till och det är matvaror överallt.

P-O var klar med maten och gjorde även quornfärs till mig. När allt var i skåpen fick jag sätta mig och amma lillskrutten. Alla var klara när vi var klara. Jag dukade av, satte på en disk och en tvätt och steg upp på Crosstrainern istället. Hann träna tio minuter sedan skulle P-O iväg på samfällighetsmöte för att rösta MOT ett dåraktigt förslag som är på tal. Jag hann träna några minuter sedan ville Li ha hjälp med att bajsa. Klev av och upptäckte när jag kom tillbaka fem minuter senare att den "pausat" av sig själv och att jag bara kunde ta vid där det slutat. Fick prata i telefon också medan jag tränade och sedan hjälpa Li en gång till. Ett sönderstyckat pass, men ändå, ett pass!

När jag var färdig tog jag en snabbdusch sedan ringde det på dörren, grannen som skulle hämta datorn som P-O fixat. Tog rätt på tvätt, satte på en ny maskin och plockade ur diskmaskinen. Satte mig vid datorn för att äta, betalade räkningar samtidigt och fick förstås amma med. Han somnade dock och Leon har precis somnat. Li ser på film och jag skall bara ta det lugnt, läsa massor av bloggar!

Idag fick jag pengar för sista Tradera-paketet och pengar från två av mammorna igår! Nu väntar jag in resten av Tradera som går ut om drygt en vecka och sedan för reklamationena jag skickade iväg. Trevligt med lite påfyllning på kontot istället ;)



De här står högst upp på listan över önskade sommarskor. De heter Grease skyhigh nature om jag inte minns fel...och komme rfrån Swedish Hasbeens!
Läckra med brunbrända ben :)

Kram på dig!!!

21 kommentarer:

  1. Jag beundrar din energi och att du hinner med så mycket utöver ditt arbete. Go girl! Sen är jag nyfiken på hur wrapen sitter på dig. Har ju också beställt en och hoppas få prova den inom kort. Hälsn Mantis

    SvaraRadera
  2. Wrapen kommer på till helgen, då får du se :). Tack för att du läser! Kramis

    SvaraRadera
  3. orkar inte kommentera eller läsa så noga sedan du bytte färger, jag blir helt yr av det svarta med ljus text.

    SvaraRadera
  4. Hej! Jodå vi finns kvar allihopa skulle jag tro =) Förstår vad du menar om att det känns kul att skriva och veta att någon "lyssnar". Brukar kika in hos dig varje morgon och kväll så jag räknar mig till "stammis" nu även om jag tyvärr inte kommenterar så ofta. Måste säga att jag är imponerad över hur du tar dig tid och ork till att träna! Jag har också en crosstrainer som jag så duktigt tränade ca 20 min på varje morgon kl fem förut, men sen blev jag sjuk i omgångar och har inte kommit igång med det än :( Men men, undrens tid är inte förbi än =) Kram

    SvaraRadera
  5. kikar in och säger hej!
    Jag läser dagligen din blogg med högsta möjliga behållning, det vet du om!
    Om jag nu hade delat ut någon Blogaward, de som har cirkulerat runt i bloggvärden, hade den gått till dig, det skall du veta!

    Men fick upp så många virusvarningar att jag valt att ej lägga in någon bild, eller ladda ner, då jag är sjukt rädd att det är en trojan som någon person fått alla Mollybloggare att skicka runt mellan sig. Men min award hade gått till dig, det skall du veta!

    Kvällshälsningar,
    Mollyflickan

    SvaraRadera
  6. Anonym: Vad tråkigt :(

    Madeleine: Vad roligt att du tycker det och hoppas att du kommer igång med träningen!

    Mollyflickan: Åh vad du gör mig glad!!!!

    Kram till Er!!!

    SvaraRadera
  7. Tjingeling!
    Här har du en stadig läsare, det vet du!
    Älskar alla dina fina Mollykombisar!
    Och att läsa om din stora familj - jag som fått en lite nu är lite avundsjuk...
    Kom precis in från jobbet (!) har haft en kvällsgrupp, kul! Glass i soffan nu:))
    Kram & ha en mysig helg
    Eva

    SvaraRadera
  8. Läser vaaaaaaaaaaaaaaarje dag!!!!! Underbar blogg...

    Kram MiA

    SvaraRadera
  9. Läser och njuter av dina "visningar" och inspireras :-).

    SvaraRadera
  10. goa du! Om jag haft hälften av din energi hade jag kommenterat varje dag, för din blogg läses morgon och kväll. Men trots "endast" 2 barn så räcker inte orken tills å mycket just nu.
    Jag får dock dåligt samvete, är som en svamp i allas bloggar och älskar läsa men ack så dålig på att kommentera. "skäms"

    kram

    SvaraRadera
  11. Förstår vad du menar. Jag läser här hos dig varje dag. Måste ju liksom för att se dina olika kombos. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  12. Åh, där är ni ju, mina trogna vänner :) Jag bli så himla glad av allt snällt ni skriver!!!!Och glad när jag får en yttepytte inblick i era liv!!!!Kramis

    SvaraRadera
  13. jag har nyss börjat läsa din blogg sen du sa att du startat en ny när vi träfades utanför
    ditt jobb i förra veckan.
    så har en del och läsa ikapp men det är skoj
    å läsa den
    kram
    petra

    SvaraRadera
  14. Jodå, jag finns kvar! Går in på din blogg minst 1 gång varje dag men kommenterar bara ibland tyvärr, har nog bara inte blivit av... Ska bli bättre på det, jag lovar! Du bjuder på härlig läsning om Molly och familjeliv, stort tack för det! Kramar

    SvaraRadera
  15. Typsnittet du använder är too much. Du skriver oligt men jag har svårt att läsa det. Grå text mot svart bakgrund.
    Därför kollar jag till dig betydligt mer sällan än annars.

    SvaraRadera
  16. Här finns ytterligare en stammis. Läser dagligen men är fasligt dålig på att kommentera. Hej säger jag nu iallafall :-)

    Kramkram!

    SvaraRadera
  17. Petra, Elisabeth, Ulrica: Vad roligt!!!!!Tack för komplimanger :)

    Snille Blixt:Ja, tyvärr är det några som tycker att det är svårläst. Det är synd att jag inte kan anpassa mig till alla...

    SvaraRadera
  18. Åh jodå mig blir du inte av med så lätt hihi..läser varje dag ska ibland ta och släng in någon kommentar men kommer nåt imellan men såklart kan ju bara skriva ett hej !!!
    Lillkillen har inte svamp under snoppen provat pevaryl eller liknande medlel mot svamp ett litet tips om du ej redan fått det !!!
    Jag känner mig trött sliten ingen ork men får det när jag läser bloggen och är jätteavis på din träning undrar om man ska ta och investera i en ung likadan eller om den blir stående velar velar och velar!!!
    Går bra läsa din blogg kan ju ta det i intervaller om man blir yr nada problems för mig iaf!! Den är jättefin i layouten!!

    KRAMAR Tina

    SvaraRadera
  19. Tina: Jo, det kan vara svamp, cortymyk är mot just det, skall pröva imorgon om han inte är bättre! Väldigt bra träning måste jag själv säga, har inte dribblat något med maten, äter det jag vill och är sugen på och ändå har jag gått ner tå kilo sedan jag började träna :o

    SvaraRadera
  20. Hej! Tittar in här en hel del!! Har också tvillingar som är 3 1/2, jobbar som förskollärare, gillar po.p och meandi!! Gillar din blogg!!! Du är jätte fin och vacker i dina fina kläder!!
    Hälsningar från Skåne!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails