Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Uppfräschning!

Hej vännen!

Ser du att jag bytt bild i bannern? Varje dag lär man sig något nytt! Nu har jag lärt mig att göra bildcollage i Picasa, det kan jag använda mig av fler gånger *roligt*. Dessutom fick jag till det bättre med texten också. Vad tycker du om min senaste "layout"?

Vi har grejat lit här hemma på eftermidadgen, haft det lugnt och skönt! P-O åkte iväg vid halv ett, Luca var trött men tvillingarna ville följa med William ut till snöhögen. Li kom efter 45 minuter, då hade Luca somnat och jag var klar med blogg-uppfräschningen. Slängde i Li´s snöiga kläder i tumlaren och sedan bakade hon och jag foccacia. Såå gott, såå enkelt!

Recept:
50 gram jäst
14 dl vetemjöl
7 dl ljummet vatten
2 tsk salt
1/2 dl olivolja

Rör ihop och kleta ut i en långpanna med bakplåtspapper. Jäs i 30 minuter.
Pensla med olivolja och ägg. Strö över flingsalt eller grovsalt och rosmarin om så önskas!
Grädda i 25 minuter snäppet under mitten på 200 grader.
Klart!

När vi hade bakat klart kom Leon, ner med hans kläder i tumlaren och sedan spelade vi Rim-Memo. De är inte så säkra på att rimma än, men vilket minne små barn har, nästan otäckt!
Vi fikade på Snickerstårta. Strax efter kom William, Tilde, Emma och Moa. De fikade på detsamma och varm choklad förstås.

Jag hoppade upp på crosstrainern, skönt att ha det avklarat före kvällen. P-O kom hem strax efter, med en ny skrivare, ett handtag till verkstaden (som de stora hade sönder en gång när de lekte kurragömma), batterier och småplock. Han gick över till grannarna en stund och jag dukade, skar grönsaker. Sedan åt vi det sista av den infrysta julskinkan, nybakat bröd, grönsaker och lite andra tillbehör. Gott, enkelt och uppskattat.

Idag känns det som jag bott i tvättstugan, tvättat och tumlat om vartannat.

Här kommer några fina klänningar, i tre olika färgställningar. Gillar du någon?



#248 Livingloving dress lite blue

#248 Livingloving dress lite powder


#248 Livingloving dress rouge

Helénakramar




10 kommentarer:

  1. Ja, jag har också spenderat lite tid i tvättstugan idag... Det tar aldrig slut.
    Gillar klänningarna men har ett men, är det genomskinlig spets över bysten så får de ett minus från mig, annars är de underbara.
    Maria

    SvaraRadera
  2. Maria: Jag vet inte faktiskt...men rara är de :)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar banner!

    SÖta kläningar som jag kanska kan tänka mig. Beror ju på spetsen där....

    Härligt recept, måste provas. :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tvättstugan + jag = SANT. Helgnöjet nr. 1 när man inte riktigt hinner med i veckorna. Ska snart ta en dust därinne igen...Annars har det inhandlats lite födelsedagspresenter till dottern som fyller på torsdag. Gott att ha det gjort inför en stressig jobbvecka!
    O vad snygg bannern blev. Urläckert!
    Klänningarna är jättefina, men ingen av dem kommer nog att flytta hit. Har andra klänningar om ligger före i listan!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Snygg banner :)

    Tcker klänningarna är ursöta MEN även jag är lite "orolig" för spetsen....Måste ses IRL...

    Här är en till som spenderat mycket tid i tvättstugan idag...

    Kram MiA

    SvaraRadera
  6. Fin banner! Men jag klarar inte riktigt av att läsa din text när du har svart bakgrund, blir helt yr i huvudet! Synd... får snabbtitta på dina bilder och skumläsa lite istället...

    SvaraRadera
  7. Jag faller mest för den powder-färgade, men samtidigt ser jag inget direkt användningsområde för den så den går bort för mig. Det får bli annat istället. Kram!

    SvaraRadera
  8. Säger som de 2a snygg banner fina kort!!!
    Foccacia supergott ska prova och baka byta ut mjölet mot glutenfritt får vi se om det går!!

    Klänningarna fina men finns 2a som är mycket mycket finare!!!

    Tvättstugan är en av mina firmor säger jag har pensionat, restaurang,tvätteri och städfirma synd bara man ej får betalt men slita och ha sig samt bestiga dessa tvättberg a la mounteverest för stryka!! Har idag endast tvättat 1 maskin vaaa OTROLIGT, men tvättade som en galning igår sköönt!!

    Du får fundera på klänningarna!!!

    kram!!

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara klänningar, faktiskt lika fina alla tre, men för min del tror jag det lutar åt den röda. kram

    SvaraRadera
  10. Jätte fint blev det :)


    Och nej jag gillar inte den alls den känns lite sliskig tycker jag med spetsen.

    kram julia

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails