Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Lite shopping :)

Har ägnat mig åt lite otippad shopping på förmiddagen. Dock utan barnvakt. Så kan det gå! Jag kröp fram på glasvägar men hann ändå. Min far försov sig, hade inte tankat och körde vilse. Bra va´:D.

Tur att jag har underbara barn som väntade på sin hispiga morsa som rusade in i affären samtidigt som hon försökte guida en borttappad bonusmormor och morfar i telefon. Jag hann handla, jag hann åka och fick möta dem efter vägen istället. Det gick bra det med!

Tilde och jag köpte ett Humanityband tillsammans, en färg som jag inte sett på någon..Det är mörkgrått/mörklila åt det svarta hållet. Jag kan inte avgöra färgen, men när jag höll det mot min kappa så var det snartlikt almost black i alla fall. Jag har tappat en pärla på min kappa, suck! Men den skall beställas nu och förhoppningsvis får jag den skickad till mig. Sitter fast med "gripklo" så det skall nog bli lätt att sätta fast!

Jag handlade dessa två plagg, en Glazing check top i dark blue och jacquard longsocks i dark blue. Nöjd och glad :)


Åkte sedan och fikade på Gröna Grodan i stan, jag tog en jättemumsig fetaostmacka. Barnen åt upp allt sitt fikabröd, det var länge sedan!!!Jag tycker det är jobbigt att slänga när man handlar dyrt på ett café, men äter de upp känns det jätteroligt att ge dem den upplevelsen! I källaren finns ett roligt lekrum, det var länge sedan jag fick en sådan lugn och skön fikapaus!


Hämtade sedan upp Karl och svängde färbi Maxi för att försöka hämta ut ett paket som kommit till P-O. Trots att jag är känd för dem, vi är gifta och har samma ovanliga efternamn fick jag inte hämta ut hans paket utan hans körkort. Blev lite ilsken för att jag fick göra den omvägen i önödan. Men regler är väl till för att följas antar jag *suckar lite tjurigt*.

Luca somnade i bilen och sover än. Har gett de stora barnen och tvillingarna lunch, Luca får äta senare! Har grejat med lite saker på bloggen, kollat mailen och dukat fram till dess att Camilla kommer! Åh vad det skall bli roligt!!!!

Kram så länge!!!

9 kommentarer:

  1. Det är märkligt att du får dåligt samvete när du köper mjukglass till barnen för 20 kr men inte när du köper en molly för 1000 kr.
    Det är bra att du är ärlig men du borde skämmas.

    SvaraRadera
  2. Johanna, det var just det jag skrev....Att jag skäms för att jag är snål när jag lägger 300 kronor på cola och mjukglass som försvinner på en gång medan en molly kostar tusenlappar och räcker lång tid...Jag skrev ett inlägg tidigare om det...

    SvaraRadera
  3. Godis och kläder är väl ändå två helt skilda saker?? Jag har INTE fått uppfattningen att Helena missunnar sina barn någonting. Dom har tex fina, hela och rena kläder på alla bilder jag har sett :)
    Håller helt med om att det känns surt att slänga ut pengar på godis, läsk och glass när man är ute någonstans, för det är hutlöst dyrt i förhållande till värdet.
    Olika anläggningar (badhus, djurparker osv) har vett på att ta duktigt betalt för sånt...
    /Nina

    SvaraRadera
  4. Du skrev i något inlägg el om det var svar på en kommentar att du köpt Mollysar för drygt 80 000 kr de senaste sex månaderna. Hur är det möjligt med en normal inkomst? Förklarar gärna och ta det inte som kritik. Jag får liksom inte ihop det alls.....

    SvaraRadera
  5. Glazing check top i den färgen är jättefin! Blir lite avundsjuk ;) Hur är den i storleken? Kram

    SvaraRadera
  6. Nina: Tack det är så jag menar!
    Anomym: Jag lägger större delen av mina pengar på kläder, jag är ekonomisk när det kommer till andra saker, jag har fått pengar och har sålt kläder sedan innan.
    Linda G: Den är tight i armarna men normal i övrigt!

    SvaraRadera
  7. Humanity lät snyggt ingen bild på det???? Kollad på ett förut hette plum snyggt gillar ju allt som är mörkt!! Mollysen va superfin och håller med dig att det är jobbigt eller hutlöst dyrt att fika ute och om de små rara liven ej äter upp det!!
    Var och ens ensak vad man lägger sina pengar på, bara barnen har tak över huvudet mat i magen och att man tänker lite på sin framtid barn och pension och du är ju eknonomis full koll har du ju!!! Sen får det kosta vad det vill upp till var och en, jag har ju iof sig lite svårt eller får snålkramp när det kommer till dyra kläder måste flera gånger ställa MIG frågan -hur ofta kommer du anv denna ,typ???? och ibland blir det att köpa billigare för jag tröttnar så fort på dem!!! Men för det så menar jag inte att du slösar eller är egoistisk i dina inköp du gör helt rätt för du är bara sååå ODD MOLLY och avis på dina kläder skor är jag !!!

    Ha en bra lillhelg och hoppas du fyndar något mera på rean hos smultrongården!!!
    KRAMAR Tina

    SvaraRadera
  8. Förstår inte hur man kan missuppfatta ett inlägg så, men man läser väl det man vill?! Håller med om att det är väldigt sura pengar om man köpt en massa som sen ingen vill äta upp! Och det är hutlöst dyrt med fika till en hel familj, vilket ju inte innebär att man missunnar sina barn något...
    Hade en diskussion om det där med att ha råd med Mollysar för ett tag sedan och det vi kom fram till var följande: det är totalt meningslöst att fundera över vilka som har råd eller inte råd att köpa OM, vi har ju alla olika livssituation, vissa bor jättedyrt-andra billigt, vissa äter uta ofta - andra aldrig, vissa cyklar till jobbet andra har dyra pendlingskostnader osv. Det är av någon anledning alltid känsligt när man väljer att lägga sina pengar på just kläder, medan t ex en hel del "manliga" hobbys kan få kosta hur mycket som helst. Kläder som man trivs i och mår bra av tycker jag är en bra investering. Det är nämligen fest i vardagen (som en snäll kollega sa till mig om ett plagg jag hade på mig som uppenbarligen lyste upp hans dag!!!)
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Tina: Jo, det är säkert Plum (lila-svart-mörkgrått). Camilla sade lila direkt igår, hennes son svart :) Idag blir det bild!

    Nena: Precis så är det ju!Tack för kloka ord!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails