Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Ombyte!

Hallå (igen!)

Ammar, pustar och väljer att sitta här en stund! Jag har farit fram och tillbaka. Ringde Bauhaus, ingen toalett, än! Förpassade mig ut i köket...rester i frysen och stekte kassler till. Bakade en foccacia till kvällen, stekte upp bacon, skar grönsaker och gjorde en quorngryta till mig (bara quornbitarm lök, creme fraiche och soya, himmel vad gott det blev). Dukade. Skönt att ha middagen färdig i samma veva, tycker nämligen inte om att komma hem halvsent med hungriga barn och behöva börja med middagen. Förberedelse och att ligga steget före är a och o i en stor familj! Dammsög, gick ut med sopor och återvinning, plockade ur diskmaskin, hängde tvätt och satte på en ny!

Imorgon skall Tilde och jag gå på Bröllopsfotografen. Hon och jag fullkomligt älskar filmen "Smala Sussie", det här är ju samma team och massor av skådespelare från första filmen. Jag har bokat och betalat biljetterna. Har dessutom löst det så bra att William får följa med Karl hem, jag hämtar Tilde på fritids kvart i fem, vi äter bakad potatis på stan och går på föreställningen 18:15. Jag tycker om att göra roliga saker mitt i veckan och Tilde gillar dessutom inte måndagar så det passar utmärkt! Jag har lovat P-O att förbereda middagen, skall steka kycklingfilé som han kan ge barnen hemma på kvällen.

När vi åt lunch nyss upptäckte jag en kasslerbit på min tunika, var kom den ifrån? Jag äter ju inte ens kassler. Av med blusen och ner till källaren, TaBort power på fettfläcken och snart skall den in i tvätten! Fick byta om och tog därför på mig denna, lite lagom. P-O´s släkt är inte "klä-upp-sig"-släkt precis. Ni kan ju tänka vad dum jag kände mig förtsa Midsommaraftonen tillsammans, jag kom uppklädd i finklänning och resten hade jeans och fleece. Hmm, visst passar den outfit:en bättre när man spelar brännboll, men ändå...
Jag vill klä mig vackert på Midsommar. Hur gör ni?

Dagens andra outfit:
Cotton embroidered l/s flannel dark blue
Vitt baslinne från Gina Tricot
Jeans från Gina Tricot


Ha det gott!
Helénakramar

4 kommentarer:

  1. supersöt blus! Klart man vill va lite fin på midsommar! Kramar

    SvaraRadera
  2. klart man ska var fin på midsommar.
    vi det varje år ute på landet med brännboll och allt som hör till men visst klär man sig fint i alla fall.
    jätte fin blus.
    vad mysigt och göra nåt en måndag.
    Kul att hon gillade smala sussie. den är gjord efter en bok skriven av en kille här i Norberg. :-)
    Ha en bra söndagkväll.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Pernilla: Där ser man, jag tror aldrig att jag skrattat så mycket som när jag såg den filmen på bio första gången. Ser verkligen fram emot morgondagen. Kramis

    SvaraRadera
  4. Fin du är idag även om du inte är "uppklädd"
    Ja, det är kul att kunna hitta på något roligt på tråkiga måndagar:-))
    Klart att man vill vara fin på midsommar..
    Då är klänningar ett måste för mig:-))
    Ha det gott, kram Mia

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails