Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Lycklig son :)

God morgon på dig!!!

Hoppas du hade en riktigt mysig (och god) lördag! Jag är nöjd med vår dag. P-O och William åkte vid tvåsnåret. Jag städade lite, dammade, tog bort fläckar, plockade, sånt där trist och tråkigt men som ändå gör skillnaden. Förberedde middagen, gjorde en smarrig sallad, tinade köttbullar och lade i potatisgratäng i form, kryddade lite extra. Tog fram rabarberpaj från frysen och gjorde vaniljsås (alltså, vispade vaniljsås, jag är inte en sådan husmoder att jag kokar egen!).

Det var mysigt att återse min bror, trots att vi numer bara bor några mil ifrån varandra ses vi tyvärr inte så värst vidare ofta. Vi fikade, pratade, han lekte med barnen, läste böcker för dem. Jag grejade lite och tappade upp ett bad till tvillingarna. Badade dem och Sanny underhöll Luca. Sedan fick Luca duscha istället, det gick mycket bättre än bad! Sanny ville inte äta med oss för han hade precis ätit. William var jättenöjd över filmen och P-O var verkligen imponerad!

När vi hade käkat spelade Sanny och William wiii. Karls mamma Christina ringde och berättade att om vi tyckte det var okej så fick William följa med dem till Spanien i sommar. Vi fick den informationen för ett tag sedan men det hängde på en annan familj som nu hade tackat nej. Jag ringde upp Micke och dubbelkollade så att han tyckte det var okej, det handlar ju både om själva flygresan (William åker med en annan kvinna och möter upp familjen där nere) och pengarna.

Vi kom fram till att det här var en "once-in-a-lifetime"-chans för William. Det får bli hans 11-årspresent! Resan kostar nästan 3000 och sedan behöver han lika mycket i mat/fickpengar. Ringde upp Christina igen och okejade hela grejen. Gjorde överföringen på en gång och en timme senare ringde hon tillbaka, biljetter bokade och betalade! Ni kan ju tänka er Williams glädje! Gissa om det värmer ett mammahjärta!

Vi tittade på Robinson-finalen trots att vi bara sett några sporadiska avsnitt. Drack lite vin, åt chips och godis *mys*. Somnade rätt tidigt, tyvärr!

Vaknade i lagom tid i morse, låg kvar i sängen med barnen, tittade på Dora och samlade energi. Gick upp och bäddade, satte på datorn, plockade, tog tvätt, klädde barnen och gav dem frukost. Gjorde i ordning efter dem och ställde mig sedan på crosstrainern. Det gick bra att träna idag, roligt! Det är så motiverande att se hur kroppen förändras med träning istället för bantning. Äter som vanligt (om inte mer) och ändå har jag lyckats forma kroppen lite grann *glad*.

Idag skall vi på släktkalas till Vintrosa *mysigt*.

Dagens outfit:
Alchemistry tunic white (storlek 0)
Vitt baslinne från Gina Tricot
Jeans från Gina Tricot
Träskoboots från Calou





Humanityband i färgen teal (jeansblå)

Ha en underbar söndag!!!!
Helénakramar




2 kommentarer:

  1. Fin som alltid!!!
    Kul att du trivs med dig nu och ser att man kan äta och må bra och få fin kropp men träning men för att få muskler måste man äta!!! Allt är ju lagom är bäst!!!
    Nyss hemkommen från ett arbetspass ska snart tebax och köra 12-21 sen är helgen klarjobbar sköönt!!!
    Ha en bra söndag med kalas och allt!!

    Kramar Tina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails