Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

onsdag

Anonymitet...

God morgon :)

Idag är det Dagen med stort D
Inte riktigt kanske, men en rolig dag! 
Det är alltid spännande när me&i släpper sin kollektion! Man vill ju gärna hänga vid datorn på fikapaus och rast. Det obligatoriska är ju som vanligt att sidan laggar, hänger sig och så kommer man inte in överhuvudtaget. Har kikat nu på morgonen och det var ett nytt grepp. Inga bilder men beskrivningarna av plaggen finns där. Det skall bli spännande att se om jag har samma uppfattning ikväll om vad jag skall köpa till barnen som nu. Det skall visst komma cardigans, roligt! Det har de aldrig haft förut!

 Det är alltid svårast att bestämma sig till Li. Det finns så mycket fint till flickor, så mycket olika modeller (klänningar, kjolar, tunikor, leggings). Jag menar, till pojke, då är det tröja och några olika typer av byxor. Hon får väl mest som vanligt...Lite dumt med tanke på att jag har två små pojkar som faktiskt kan ha varandras kläder medan hon är ensam om dem...

Igår hade vi en rätt skön eftermiddag, jag lade mig en stund i hammocken och läste, solen värmde gott! Gick in och gjorde middag som vi åt på en filt på gräset *mysigt*. Luca hade tyvärr somnat och vi lät honom sova, väcker vi honom kan han vara stört omöjlig i en halv timme. Vi förstod att han ändå skulle somna sent på kvällen...Efter maten ville tvillingarna bada, grannarnas barn kom över. Helena for iväg och handlade medan Christer var här med barnen, trevligt med sällskap!!!Jag har väldigt stort behov av att prata nu och jag är så oändligt tacksam för alla människor i min omgivning som stöttar och som faktiskt står på min sida och blir lika upprörda som jag över det inträffade. Det är inte roligt att bli anklagad för något som inte har grund. Och dessutom anonymt.

P-O jobbade på i trädgården, han grävde ur, planterade nya trädet och kapade en del av plommonträdet. Kanske att vi kan få hjälp i helgen med bil och släp för att få iväg allt till tippen. Jag satt en timme och rensade barr från grus innan jag gav upp.

Satt inne en stund, mailade och förde konversationer via facebook. Vid nio somnade tvillingarna och Luca strax efter. Jag med. Trött!

Dagens outfit:

Poplin s/sleeved frilled blouse i pink (storlek 0)
Tubtopp från H&M
Kjol från Cream
Träskor från Calou






Trädet....(plommonträdet bakom är det som skall bort!)


Mariatistel i stora krukan, fin men aj aj så vass!


Wieee, idag släpps kollektionen!
Pia kommer hit 18:30 och visar kläderna!!!


Morgonen har varit lugn, jag kände mig lite orolig och satte mig vid datorn, kollade kommentarer...hmmm, jag vet inte vad jag skall säga. Åh, vad jag önskar att jag slapp anonyma kommentarer. Det är så svårt att veta om de är skrivna med avsikt för att hjälpa eller som en chans att "trycka till". Jag brukar publicera de flesta kommentarerna, men en del är verkligen inte snälla och leder liksom ingenstans. Det som för mig är mest konstigt, det är när en människa verkligen uttrycker sin bedrövelse och nedstämdhet, att en del nästan går igång på det och vill platta till ännu mer. 
Hur kommer det sig?
Mår en del människor bra när andra mår dåligt?
Om jag sträcker ut en hand och ber om hjälp så tar en del den varmt medan andra verkar föredra att kapa den.

Tack till alla er som skriver uppmuntrande kommentarer! 
Era ord värmer och det får mig att känna mig starkare! Jag orkar lite till!!!



Barnen har precis vaknat. Jag skall gå till jobbet om en stund. Idag kommer alla lärare tillbaka, trevligt att återse dem!
Jag slutar 15:30, skall hämta barnen och sedan hem och plocka, städa lite och så duka förstås. Tänkte göra i ordning ett bord med kläder som jag skall lägga ut på Tradera, se om någon av mina gäster är intresserade istället! Skönt att slippa lite av det jobb det innebär med auktioner.

Ha en underbar dag!
Kramar

6 kommentarer:

  1. ja, visst är det konstigt att en del verkar "växa" av att trycka ner andra. Usch :-(. Anonyma påhoppa, ja vad ska man säga. Det är så oerhört fegt. Osanna påståenden och missförstånd är bland det värsta jag vet. Det är väldigt svårt att försvara sig mot osanna påhopp när man inte vet vart de kommer ifrån.

    Stå på dig. Jag tycker att du verkar vara en underbar medmänniska som tänker på allt och alla.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Ja du vännen....kommer ihåg stormarna i denna blogg jisses viss gör ju precis allt för att trycka till kolla upp inkomst (kommer jag aldrig glömma) bland det värsta...sen vara anonym skönt att gömma sig bakom och undra om man mår bra sen..ser kanske sitt chans att få vara elak mobba kanske utstatta själv fattar iaf inte varför man läser detta om man blir förbannad avis retar sig. För mig ger denna blogg energi får en kick se alla fina kombosar du får ihop,alla fina kläder,allt du hinner göra maten mm inpriation och tips..men men som vi alla vet finn mycket mycket konstigt folk som bara är ute efter att sabba trycka ner och vara dumma men törs ej stå för det sen utan då gömmer sig...
    Sorligt men sant men säger som jag alltid säger och som Åsa också STÅ PÅ DIG OCH LÄGG DET BAKOM DIG..DU ÄR VÄRD SÅ MYCKT MERA ÄN SKIT.
    Spännande med meandi längtar och undra vad det blir för inköp hihi...
    TA hand om dig och ryggen rak och sudda sudda bort allt SKIT.
    KRAMAR i massor och nya tag du är såå fin idag som alltid!!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul med nya meandi kollektionen. Måste gå ut o kolla på nätet. Ska till en kompis på visning men det dröjer tyvärr.
    Ha en bra konfliktfri dag... Hi hi// kramis

    SvaraRadera
  4. I dag blev det "plocklunch" a la Heléna, både killarna och jag tyckte att det var toppen. (Baguetter, skinka, salami, grönsaker och fetaost.) Tack för tipset!! Nu kikar jag in på Me&I sidan lite då och då för att se om de har uppdaterat sidan ännu!! Tack för det tipset också!!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt att vissa väljer att vara anonyma! Det är ju lätt att vara elak och kritisk när man inte behöver ta konsekvenserna!! Ska man ge kritik ska det vara konstruktiv kritik som man kan stå för och som kan vara till hjälp. Förstår att du känner dig ledsen över att någon anonym (alltså en feg liten människa som inte öppet vågar stå för vad hon/han tycker) gett sig på dig. Skönt att du har fullt stöd från din familj och många i din omgivning. För att lösa en konflikt av något slag krävs ju att man vet vem den andra är! Hoppas det löser sig. Gillar så mycket att läsa här hos dig och JAG tror att du är en person som försöker vara en god medmänniska och nej jag tror inte du har dåligt självförtroende eller självkänsla, förutom ibland så som alla av oss faktiskt har. Kram

    SvaraRadera
  6. tråkigt att bli anklagad och påhoppad som du verkar ha blivit. dåligt stil att andra måste trycka ner de personer de har i närheten för att själva må bättre, usch!
    Ska i alla fall bli väldigt mysigt att komma hem till er ikväll och titta på kläder :)
    vi ses sen! kram från mig och Alice

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails