Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Onda cirklar...

Ibland blir jag så jäkla trött på mig själv. Lika fokuserad och driftig som jag kan vara, lika omotiverad och initiativlös kan jag vara.

Just nu har jag ständig ångest för att jag "borde", än det ena än det andra. jag borde verkligen börja träna igen. För om jag började träna kanske jag skulle gå ner de där kilona som gör att jag nu vantrivs i min kropp. Om jag började träna skulle jag förhoppningsvis bli piggare men framförallt känna mig nöjd med mig själv. Ändå kan jag inte förmå mig. Man skulle likaväl kunna be mig att cykla till Kiruna. Hallå, 20 minuter på en CT, vad är de ynka minutrarna? Ingenting!
Nej, det blir en ond cirkel, istället för att träna tröstäter jag vinbärspaj och känner mig ännu mer obekväm. Och så känns det som att "det är ingen idé". Så börjar det om. Suck!

Tycker inte att jag har något att ta på mig (dagens första lögn). Det är bättre att säga att jag inte trivs med mig själv alls nu och då känner jag mig inte bekväm i kläder som avslöjar alla möjliga skavanker. Om jag fortsätter gömma mig i leggings kommer jag väga 150 pannor. På med jeansen och face facts!

Idag väntar jobb med arbetslag, arbetsbyte (och "första" gången jag träffar den gruppen i helklass), fritids och kärnarbetslagsmöte på eftermiddagen. Slutar två och skall hämta småttingarna. Sedan åker vi till pappa. Det skall bli skönt och förhoppningsvis avkopplande. Inget städande, inget sorterande av grus, ingen matlagning.

Dagens outfit:
Lovelier knit i blue (storlek 0) 
Hatehate tee i almost black (storlek 0)
Baslinne från Gina Tricot
Cotton twill shape skirt i dark blue (storlek 1)







Tack för att du finns här och lyssnar!!!
Helénakramar

10 kommentarer:

  1. Ååååh vad jobbigt när det känns tungt. Men det vänder nog snart :-), ett par dagar med träning trots att man inte vill brukar leda till att man inte kan vara utan träning. Heja, heja!!

    Du är alltid jättefin, men i dag tycker jag att du är extra fin i dina kläder!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en bra dag!
    Idag har vi valt samma tröja :) fast jag har byxor och tom strumpor till. Regnar fasligt och är vääääldigt höstlikt ute.

    Kramkram!!

    SvaraRadera
  3. God Morgon!!!

    Vill önska dig en TREVLIG dag....
    Jag förstår dig ang vikten....Men MÅSTE se till varje person om den trivs eller inte och inte kolla på siffrorna som står på vågen....
    Men vill ändå tala om att det
    är roligare att se bilderna idag än för någon månad sen för man ser en annan Helèna idag än för någon månad sedan.... Bilderna idag ser du; PIGGARE GLADARE framför allt i ögonen så måste säga de kilona som du har lagt på dig klär dig VERKLIGEN!!! Du är JÄTTE fin!!! Sen kan TYVÄRR inte jag tycka du har lagt på dig utan bara ändrat till det POSSITIVA utan antar att det kanske är kilona som du säger dig har lagt på dig men som inte märks....
    Var RÄDD om dig!!!

    Kram Madde

    SvaraRadera
  4. Hej! Vet att det säkert inte är någon tröst för jag kan så väl känna igen mig i när man känner att nåt extra kilo smugit sig på och man känner sig fet och ful i allt men jag ville bara säga att jag tycker du ser toppen ut. Bär verkligen upp Odd Mollys kläder och jag har nog aldrig sett en fräschare 5-barnsmamma. So keep up the spirit!
    Kram/Vivvi

    SvaraRadera
  5. Tjejer: Ni är ovärderliga!!!! *kram*

    SvaraRadera
  6. Jag kan ju verkligen inte se att du skulle ha några extrakilon men man jämför ju såklart bara med sig själv. Sen är det mest en känsla som påverkar en. Du är iaf jättefin!

    SvaraRadera
  7. Var inte så hård mot dig själv. Tänk istället att du har väldigt små kläder. Träna tre gånger i veckan. Ät vad du vill tre dagar.

    Äsch, jag vet inte. Håller själv på att tänka så här och försöker hitta en plan (men har ett annat utgångsläge. ;))
    Jag tror man kanske ska försöka hitta en balans i det man gör som håller i längden. Det jag menar är att man måste kunna äta vinbärspaj. Och träna så pass ofta att det ger resultat men inte tar över livet.

    Det finns väl inga enkla lösningar, och vad man uppfattar som sin trivselvikt är ju individuellt. (Men jag lovar att du är superdupersmal. Även om det känns annorlunda för dig).

    Ta hand om dig!!

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag ville också säga att du är jättefint klädd idag! När det gäller träningen förstår jag dig helt, jag har samma problem själv... Men jag vill säga att jag tycker att du är jättefin som du är!

    SvaraRadera
  9. Såna fina outfits du har varje dag, man blir så inspirerad!! Ha det så gott!

    SvaraRadera
  10. Oj så snyggt det var med kjolen och koftan ihop. Jag äger också den kjolen men inte koftan. Riktigt fin kombo.

    Du vet att jag tycker att du är en supermamma!

    KRAM

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails