Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Höstshopping till barnen!

God morgon :)

Här har det studerats nätshoppar så att jag glömde bort att blogga, skulle göra ett inlägg om inköp till barnen när jag kom på att jag inte gjort något inlägg om dagens ;).

Så vi börjar väl med det!
Kvällen igår var rätt lugn faktiskt. P-O gav upp vid åtta, då var han helt slut. Det skall målas en sista gång och sedan kan resten av planket sättas upp. Jag tittade klart på "Mördare okänd" på svtplay. Riktigt bra! Kollade sedan lite på fri-idrotten. Såå glad när Emma klarade 2.01. Bara skrek rakt ut och barnen kom rusande. Sedan tittade vi tillsammans och de var lika eld och lågor som jag :).
Barnen somnade sent och jag strax efter!

I morse vaknade jag tidigt, kände mig lite orolig för att P-O skulle missa jobbet. Han hade ställt klockan, men ändå...Han skall skola in Pärlans barn den här veckan. Han jobbar på Snäckan i vanliga fall, men eftersom vi får en ny tjej som börjar idag så kan jag ju inte låta henne skola in barn precis. Har bett P-O ta hand om henne så kanske hon kan fixa någon inskolning mot slutet av veckan. Nästa vecka börjar jag och tar en hel del. Veckan därpå kommer min närmsta kollega så då får hon ta de sista barnen...

Gick upp och gjorde barnen i ordning, tog rätt på tvätt och bäddade. Tvättar barnens överkast nu. Frukost till barnen och så lite dator till mig!

Dagens outfit:

Cotton embroidered l/s flannel i dark blue (storlek 0)
Bastopp från Gina Tricot
Kjol från me&i
Träskor från Calou







Luca i skjorta från me&i, jeans från Nova Star



Leon i skjorta från Nova Star, byxor från me&i



Li i blus från PO.P, kjol från Nova Star och leggings från me&i



Att jag är väldigt förtjust i me&i är det nog ingen som undgått ;). Jag tycker att man blir glad av kläderna, härliga färger och sköna material. Jag kan tvärmatcha mellan barnen och dessa plagg är basen i deras garderob. Men så gillar jag även Nova Star, speciellt när det kommer till jeans, mössor och hoods. 
Polarn och pyret har också mycket fint, periodvis handlar jag där också!

I våras var vi på Marieberg och då såg jag en flicka i 4-5 årsåldern som var så himla tufft klädd. Jag gillade verkligen hennes outfit! Hon hade en svart skinnjacka, jeansleggings nedstoppade i svarta grova stövlar. Jag har haft den där bilden på näthinnan rätt länge nu och tänkt att jag måste börja jaga något liknande till Li. 

Började kolla Kapp Ahl som är väldigt duktiga på just jeansleggings...hittade dock ingen jacka där...Kollade Lindex, inte där heller. Kollade Din Sko, Eurosko, Skopunkten och Skokanonen för stövlar. Inget napp. Kollade H&M sist och ta mig 17 hittade jag rubbet där! Passade på att handla lite till de andra också. Här har vi höstens beställning:






~
Jackan, jeansleggings och stövlar till Li!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Leon fick välja jacka och han ville ha den bruna, köpte den svarta till Luca! 
Tänker mig pojkarna i dessa och coola jeans från Nova Star!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


William fick dessa jeans och tröjan + kalsonger.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tilde blev utan den här gången men hon har kläder så att hon kan bada i dem! Dessutom vill hon gärna vara med och bestämma så henne får jag nog ta med mig på en tur istället!

Om en stund skall barnen och jag åka iväg till tippen. Har en säck i bilen + en hink med sten från badrummet och så är det en säck med takrester. 

Sedan skall vi bli bjudna på lunch hos Jessica, lyxigt värre!

Ha en bra dag!!!
Kramar

2 kommentarer:

  1. Du var inte ensam att jubla över Silver-Emma! Här är en till! Fina kläder har du som vanligt!
    Kramar TORUNN

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails