Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Kämpa på!

Då är den här, "tuffa veckan".

Börjar med den här dagen som innebär att jag skall lämna in bilen på morgonen för byte av glasruta. På lunchen skall den hämtas + att vi skall hinna få mat i magen . Sedan ledningsgrupp då vi skall formulera mål utifrån Kvalitetsredovisningen. Det vill säga, huvudet på skaft och sekreterarfingrarna i gång! Måste jobba över så P-O skall hämta alla barnen. Hasta hem och lösa av honom för träningspass.

Imorgon skall vi på läkarbesök med Luca. Både P-O och jag skall gå *nervös*. På kvällen skall Lena och jag hålla i Föräldramöte i vår förskoleklass *nervös igen*.

På onsdag har vi studiedag, först föreläsning och sedan jobba med handlingsplanerna. Alltid lika lätt och uppskattat ;). Som utvecklingsledare är det min uppgift att driva på och leda arbetet när det kommer till sådana uppgifter. 
På kvällen är det Go cart för all personal, P-O får gå för vi har inte barnvakt och jag orkar inte vara ifrån mina stora var och varannan dag så lite får man prioritera bort!

På torsdagkväll har P-O föräldramöte. Kanske kommer Ylva hit så, om hon inte föder barn förstås!
På fredag slutar jag tidigt. Tanken är att vi skall upp och hämta sten på kvällen så att P-O kan jobba med det i helgen...Jag är på Smultrongården på lördag.
Snacka om fullspäckad vecka. Jag blir trött bara jag tänker på det...

Dagens outfit:
Fonda dress i lite indigo (storlek 0)
Brottarlinne från JC
Leggings från Gina Tricot
Stövlar från Vagabond








Igår rullade det på, jag blev bara så där ofantligt trött och illamående. Jobbigt när man skall vara trevlig mot släkten. Jag försökte hålla mig vaken genom att ta hand om disken och plocka.

Till middag gjorde jag en supersmarrig "gratäng" till Tilde och mig. I botten var det kokt bulgur, sedan ett lager med trattkantareller. Soltorkade tomater, quornbitar, lök, paprika och tomater. Överst gjorde jag en röra av smulad fetaost, creme fraiche och chilisås. Hade inne i ugnen i 20 minuter. Supergott!
De andra fick köttbullar och nudlar! Ingen ville smaka gratängen...

På kvällen läste jag och P-O grejade på baksidan. Jag somnade före barnen, helt sjukt. Sjukt att de aldrig kan/vill somna på kvällarna. Och sjukt att jag är så kvällstrött.

Var inte alls så fasligt trött när klockan ringde i morse. Gick upp och tog rätt på tvätt (orkade verkligen inte igår kväll). Satte på en ny maskin. Tog en lång skön dusch och gjorde mig i ordning.
P-O öppnar toktidigt idag så ingen hjälp från honom. Tvillingarna sover fortfarande, skall väcka dem strax. Luca har varit upp med oss sedan fem, gnällig förstås (men SOV då!).
Måste fortsätta nu!
Ha en skön dag!
Helénakramar

4 kommentarer:

  1. Kära Helena.
    Jag förstår att du är trött på kvällarna, ert liv går ju i 200!
    Jag läser din blogg och blir så imponerad över hur ni får i hop allt !
    Med sådan energi och kraft.
    Jag tror att du bl a får energi från dina stunder på Smultrongården.
    Och det är inte konstigt att du är trött på kvällarna, eller hur!
    Hitta i bland en vecka där inget/ eller lite är inbokat så du hinner vila i bland!
    Varm kram till dig, Helena, hälsningar från Nina.

    SvaraRadera
  2. Hej, tänkte höra om Fondan är normal i storleken.
    Jag har lite svårt med Mollisarna för ena gången behöver jag stl 1 och nästa gång stl 0 :-)

    SvaraRadera
  3. Nina: tack!!!

    Maria: Ganska normal tycker jag! Har 0 på dem som i de flesta plagg jag har...

    SvaraRadera
  4. Åh kan förstå om du är tröttnär dagen är slut,tycker det räcker med det jag gör så blir man trött.
    Ta det lungt och glöm inte njuta av den fina höst som sakta men säkert kommer närmare.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails