Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Förväntningar...

God morgon :)

Hmmm, man skall nog inte ha så höga förväntningar. Kan man egentligen förvänta sig mer av omgivningen än av sig själv? Om jag själv inte orkar laga middag 365 dagar på året, kan jag förvänta mig att P-O skall göra det? Eller om jag själv inte orkar fortbilda mig på universitetet, kan jag kräva det av mina kollegor? Kan jag bete mig som en gris och förvänta mig att andra skall vara änglar? Vi är väldigt duktiga på att säga till andra vad de skall göra och hur de skall vara. 
Men vi själva då?

Jag har extremt höga krav när det kommer till ordning och struktur. Men det är ju jag det! Jag kan inte förvänta mig att mina medmänniskor skall vara på samma sätt.

Jag vill ju tro gott om människor, att det finns en god sida i varje människa och det är väl därför jag går på rejäla nitar ibland. Inte nog med att jag får en riktig släng av det hårda i livet men även att min "människosyn" så drastiskt förändras. Och det vill jag inte!

Jag vill varje kväll kunna lägga huvudet på kudden och tänka att "idag har det varit en bra dag, jag har gett den personen en kram, jag har sagt vänliga ord till en annan, jag har ansträngt mig till det yttersta för att vara en bra medmänniska"
Vilken mardröm att behöva lägga sig och veta att jag har sårat en människa och fått denne att gråta!
Vem vill leva så?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag förväntade mig att mina barn skulle somna i "bra" tid igår. Kanske för att jag själv var helt slut och för att de senaste dygnet endast sovit åtta timmar (och de är barn!!!) samt röjt loss på förskolan.

Luca somnade först, efter en timmes försök. Jag kände mig stel i ryggen och gick upp, tvillingarna ville ha vatten. De lade sig igen och efter en stund så somnade Leon. Li slocknade nio. Två timmar efter att vi börjat söva barnen. Tungt!
Hann med kvalitetstid med P-O ändå innan jag somnade. Har dock sovit oroligt, drömt konstigt och väckts av en hostande Luca.

Dagens outfit:
Imagination wrap i grey (storlek 1)
Runaway dress i lilac (storlek 0)
Träskor från Calou












Ha en bra dag!!!
Helénakramar

3 kommentarer:

  1. Hoppas dagen blir bra trots det som hänt!! Jättefin kombo idag verkligen gillar wrapen aldrig lagt märke till den men wow....
    Samma här har mycket höga krav på mig själv tipp topp ska det vara kläder,make, väl städat hemma,kläderna på barnen, Och när man kommer hem till andra som vet kan de få panik glömt städa m m ursäkter, MEN jag bryr mig inte om hur de har det m m,bara skönt komma bort slippa tänka på stitt...inte kul förstår dig man vill ju göra allt bra men vill inte få skit för sitt tex ordningssinne lite väl pedatsika sida el hyperkreaktivitet...huvudsken är ju man lever någotsånär upp till sina krav (ibland iaf)Ha nu en toppendag och hoppas du skakar av dig det som hände och lägg det långt in i garderoben och ta fram det ev någon annan gång..!!!
    Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg kombo!
    Ja vem vill leva så....ingen hoppas jag...

    Det är en tuff värld vi lever i. Som våra barn skall växa upp i. Surfade runt på de populära bloggarna häromdagen, för att kika vad de unga ser upp till , (unga tjejer med kanske lite sneda ideal(säger inte mer=)) och blev förskräckt över hur mycket elaka kommenatarer folk skrev utan att blinka. Att skriva att någon är äcklig ful dum osv osv, jag fattar det bara inte....Det är ju mobbning och fruktansvärt!

    hur dåligt mår man själv om man måste säga så till ngn annan??=(

    =(

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Den där koftan är ju gränslöst söt!!

    Och ja, visst är det ledsamt. Det är så mobbning är nuförtiden också. Tack vare internet och mobiler fortsätter det hela tiden, efter skolan. Alltid.

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails