Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Voilá!

Hej :)

Då var jag tillbaka igen!
Kom fram till badet och upptäckte att jag glömt påsen med mobil, pengar och kort. Suck! Inte kan man slappna av heller och chansa på att det ligger kvar hemma...tusen saker snurrar i huvudet. Spärra kort, av med körkort, spärra mobil. Nej, jag bad de stora passa de små och åkte i ilfart hem, låg på köksbordet *lättad*.

Skall berätta en liten parentes, den sommaren jag blev tillsammans med Micke så var han på semester i Göteborg. De fick inbrott i bilen och stal bland annat hans körkort. Man tror knappt att det är sant. Men de hann använda det och göra följande:
*Hyra bil (och strunta i att lämna tillbaka den)
* Teckna mobilabonnemang
*Ta ut alla hans fondpengar
*Länsa lönekontot
*Hyra filmer (och strunta i att lämna tillbaka)

Jag kan säga att vi hade strul i över ett år efter! Det var faktiskt en personal på Elgiganten som blev misstänksam när förövaren skulle tecka abonnemang på en mobil, bad om att få se körkortet igen och denne började springa, men expediten fick tag i jackan och körkortet, som var Mickes. 
Därför är jag liite nojig när det kommer till identitetshandlingar!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tillbaka till Vivalla och så in på badet med hela ligan. Barnen badade i stora poolen, de små med armpuffar och simdynor. Det gick rätt bra, men Luca var lite gnällig. Somnade efter lunchen. Vaknade en timme senare och var tokledsen. Till lut blev jag irriterad, ända fram till dess att jag förstod att han skulle bajsa. Jag hade lyft upp honom och det var som att han krampade. Jag trodde först att han hade blivit stungen i munnen av en geting eller något. Sedan kände jag hur han liksom tog i som 17 och då gick det upp ett ljus *tröga morsa*. Tror inte att han är riktigt klar egentligen för han är fortfarande lite småtjurig. Vi har fått kallesle till barnläkare (men på vårdcentralen, vi som blivit lovade remiss till barnkliniken!) den 31 augusti. Vad trött jag blir, vi har väntat sedan i juni och så får vi sista augusti! Jag tror att jag är för snäll, jag sätter inte ner foten utan väntar vackert på min tur. Jag måste tuffa till mig lite! Tänker att både P-O och jag skall gå på läkartiden i alla fall och stötta varandra!

Vi köpte glass innan vi åkte hem. Kändes lagom att bryta vid halv två. Ville ha lite tid hemma och slippa stressa. Rätt skönt att pusta lite och hinna med tvätt och blogg ;)

Har packat upp, tvättat och duschat.
Nu är jag fit for fight för kvällens uteliv :)

Kvällens outfit:
Up-to-me-ism strap dress i chalk (storlek 0)
Jeansleggings från Vero Moda
Skor från Din Sko
Dubbla armband från Humanity
Klocka från JET SET Addiction










När P-O kommer hem skall vi först lämna William och Tilde hos Micke. Sedan fara ut till Marieberg, P-O skall hämta sina glasögon, äntligen kommer han att se bra igen! Sedan lämnar han mig hos Camilla. Skall försöka vara där till halv sex! Först blir det tjejfest där och sedan utgång! Om det blir Slottsfesten eller något annat vet jag inte...

Roligt skall det bli i alla fall!!!
Ha det gott!
Helénakramar

3 kommentarer:

  1. Skulle vara bra att veta, iom att du anger storlek på kläderna, Hur lång är du och vad väger du?

    Tack på förhand!!!

    SvaraRadera
  2. Zun: Tack :)
    Anonym: Längden är konstant, 166 cm ;) medan vikten varierar mellan 57 och 60 ungefär...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails