Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

onsdag

Mamma-barn-date och bio!

God morgon :)

Igår kväll blev inte alls som jag hade tänkt mig riktigt. Mådde illa och jag frös och svettades om vartannat, som att jag var på gång att bli sjuk. Kände mig snurrig och det liksom rev i magen. Jag fixade med absoluta måsten och lade mig sedan i sängen och läste. P-O höll på med planket och egentligen skulle jag väl sagt ifrån tydligare att jag behövde hjälp med barnen, samtidigt hänger det där jäkla planket över oss så jag ville samtidigt att han skulle bli färdig...Barnen var ovanligt lugna så det gick! Kollade lite på Allsång och sedan början av Midsomer...Somnade och väcktes av Leon som sade "mamma, vi har städat nu". Älskade ungar! Leon lade sig i sin säng och somnade där, Li och Luca hos mig.

Idag känns det ungefär som vanligt!
Morgonen har gått åt till mail, till en lista över deltagare vid Mollyträffen (det finns fortfarande ett par platser kvar om du är intresserad?). Tog rätt på tvätt och klädde barnen. Frukost och bäddning!

Enligt yr skall det bli rätt fint väder idag *hoppas*

Dagens outfit:
Alloverprinted cottonpoly tank (storlek 0)
Kjol från Esprit
Träskor från Swedish Hasbeens





Breakfast-time!



~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Luca i linne från Molo, jeansshorts från Nova Star



Li i linne från Nova Star och leggings från H&M




Leon i t-shirt från Molo och shorts från Nova Star





Snubblar på målsnöret...det fattas en överliggare och lite skruvar...P-O skall kolla på vinden om vi har någon bräda som passar...Men nästan klart, nästan!



Idag händer det roliga grejer! Vi skall till Ylva i Garphyttan. Dit kommer också Maria och Emma, härligt!

Jag gjorde en vegetarisk paj igår morse, Maria och Ylva bidrar också med paj...Emma fixar sallad och fika! Skall bli jätteroligt att ses!

Ikväll skall Helena och jag på bio!


Jag avgudar Tuva Novotny!



Ha en underbar dag!!!
Helénakramar

6 kommentarer:

  1. Ha en bra dag!
    Själv ska jag leta efter en mönsterbok som jag trodde jag hade koll på, tvätta lite tvätt, vika lite tvätt, försöka underhålla barnen lite mitt i allt...och ja, sisådär en 1000 saker till! Borde sortera papper nu också så det är gjort innan jobbet börjar....Vi ska åka bort med jobbet tors-fre enl. uppgift och jag är faktiskt inte det minsta sugen. Vill inte ALLS åka iväg. Vet hur trött jag brukar vara de första dagarna och då är egen härd verkligen guld värd....Men vad göra? Finns ju inget som gör att jag inte behöver åka med....

    SvaraRadera
  2. Det där linnet matchar perfekt med den kjolen. Snyggt
    Gillar också Nuvotny men är mer sugen på att se Brödern Karlsson. Ska försöka ordna barnvakt nån kväll o dra med honom in o se den. Bion i Nora har uppehåll över sommaren. Ha en bra kompisdag. Kram

    SvaraRadera
  3. Fin som alltid...skönt att du mår bättre idag.... Mysigt med tjejbiokväll!!
    Ha en toppendag/kväll och njut med kompisen det behöver du!!!

    kramar

    SvaraRadera
  4. Hoppas det blir klart idag - då får ni fira! :-)

    Otroligt fint linne! Här är det inte riktigt linneväder men å andra sidan vet man knappt hur man ska klä sig när det är regn ena stunden och varmt och soligt nästa.

    SvaraRadera
  5. Fia: Trist att känna sig omotiverad...annars kan det ju vara trevligt att komma ifrån sysslor en stund...Hoppas det blir bra ändå!!!Kramar

    Noracilla: Jag återkommer och berättar om filmen är sevärd!

    Tina: Tack honey!

    Johanna M: Tack snälla du!! Det var lite kyligt på morgonen, men sedan blev det varmt och skönt!

    SvaraRadera
  6. Ser så fram emot den träffen. Har nu varit i några butiker som säljer OM o där det känns som man är något som katten släpat in. Snart kommer jag bara köpa OM via nätet...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails