Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Fy f-n på ren svenska!

Jag är både arg och ledsen. Idag när P-O var på möte i stan så var det någon som krossade en sidoruta på vår bil. Så onödigt urbota dumt.

När P-O kom hem trodde jag att han drev med mig, när jag förstod att han menade allvar då brast det fullständigt för mig. De tårar jag haft inom mig ett tag nu kom ut. Man kan ju tycka att det är fånigt att gråta över en bil, men för mig var det just då symbolen för att det sista som jag håller intakt nu är skadat. Hemmet är totalt upp-och-nedvänt (då menar jag inte ostädat) med ett badrum som är lämnats till sitt öde, ett sovrum med rivna tapeter och heltäckningsmatta, ett läckande tak, köksluckor som faller av gångjärnen, en trädgård som skall fixas.

 Bilen är på något konstigt vis min oas. Jag älskar den bilen och jag tror nog att det är den absolut bästa investering jag/vi någonsin gjort! Den är underbar att köra, den rymmer massor av människor och packning. Den krånglar aldrig (peppar peppar). Nu har någon förstört det! Visst grämer det mig att det kostar tusenlappar, men det är lika irriterande att behöva lägga ner tid och energi på att byta rutan. Boka tid, lånebil...För att inte tala om allt jobb vi fick med att dammsuga ur den :(


Backar tillbaka till dagen som har varit helt galen. Ibland tror man inte att det är sant. Så underbemannade så att det var gräsligt (två på möte, två på modersmålsträff, en sjuk). Jag for som en skottspole mellan avdelningarna för att hålla koll på allt. Ett barn med specialvård också som jag skulle ta hand om. Ett barn som halkade och slog sig i huvudet och behövde tas om hand. Fotografering av mig och av barngruppen. Språktester. Föräldrar som behöver hjälp att fylla i papper. Telefonsamtal än hit än dit.

På lunchen loggade jag in och såg till min stora glädje att jag klarat PIM 1- Gjorde ett nytt test och har nu börjat lite smått med examinationsuppgift nummer 2. Inte helt lätt. Jag har ingen erfarenhet av powerpoint-presentationer. Men det skall jag lära mig! Har laddat hem ett program för att kunna spela in ljud (den funktionen finns inte i Open Office Impress).

Jobbade över en knapp halvtimme och hämtade barnen. De var så duktiga, promenerade med mig hela vägen hem. Luca gnällde inte ens! Jag slängde i mig en bit västerbottenpaj eftersom de andra skulle äta på Maxi och där finns inget vegetariskt.

Barnen lekte och jag öppnade min mail för att kunna spara ner den presentation jag börjat med, det tog lite tid innan jag förstod hur jag skulle "flytta" över presentationen till rätt program.

Lagom då kom P-O hem med det dystra beskedet. Han satte igång och dammsuga, vi hjälptes åt och det tog oss nästan en timme. Jag har "bokat" en tid imorgon via kundservice, vi får väl se om de ringer upp...Skulle vilja ha det avklarat imorgon så vi slipper oroa oss över helgen!

När vi var klara åkte vi till Maxi. Jag hjälpte P-O att handla maten och sedan började jag veckohandla. Hämtade sedan upp dem på filmavdelningen (var annnars?). Det blev lite småsaker till barnen och ett par filmer.

Åkte hem och nu har P-O byggt ihop Lego med dem medan jag packat upp, satt på tvätt och nu befinner mig här med dig!

Barnen har nya me&i-kläderna på sig idag! Bara Leon som har Nova Star byxor, annars är det me&i all over!






Ha en trevlig kväll!!!!
Kramar i massor

7 kommentarer:

  1. Hej!

    Usch så meningslöst med en krossad bilruta! Det var inget i bilen som blev stulet då?

    Så fina barnen är i sina kläder! Framförallt är jag förtjust i klänningen, den är ju bara underbar.

    Hoppas att det löser sig snabbt med bilen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. "förbannade sopprötter" som jag hörde min pappa sa när de gjort samma sak på vår bil när jag var liten. Det är så onödigt. o jag förstår precis, man kan säga bara en bil, men en bil är bra o ha o den är ju er. o på något sätt någonstans rinner bägaren över.

    Fina barn med fina kläder.

    Imorgonbitti kör vi mot Örebro...

    SvaraRadera
  3. God kväll! Usch vad det är hemskt när man har sådana där dagar när allt tycks gå fel!! Hoppas att allt ordnar sig!

    Fina me&I kläder!! Jag bara älskar dem!

    ha det så bra!!

    SvaraRadera
  4. Tjejer: Tack!
    Inget stulet! Så onödigt :(

    Anna: Härligt :)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Så onödigt att bara ta sönder en ruta så där, blä för såna människor!
    Kläderna är jätte fina på barnen! Hämtade ut mitt paket från me&i och tunikan till Alice med ängeln på var så fin! Men dock väldigt stor så det dröjer nog ett tag innan hon kan ha den, hihih :)
    En fråga, hur får man en sån där besöksräknare?
    Kram från Helena

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Läser din blogg varje dag och tycker att den är underbar! Blev så förbannad när jag läste om er bil. Man får ju mörka tankar om sådana människor som gör sånt. Hoppas att det fixar sig innan helgen.
    Nu vill jag inte låta gnällig men skulle du kunna ha något annat än vit text för det går inte att läsa på datorerna på jobbet (upps! kanske man inte ska göra på arbetstid men ibland har vi "dödtid" mitt jobb och då är det roligt att kunna läsa dina blogg :))
    Kram Fiona

    SvaraRadera
  7. Helena: Jag googlade på besöksräknare! Valde en från en sida och sedan måste man kopiera in htlm-adressen...du kan söka efter anvisningar också på google!!!Kram kram

    Fiona: Det skall jag försöka komma ihåg!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails