Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

onsdag

Myskväll!!!

God morgon :)

Har du sett "Sommaren med Göran"? Jag har sett den en gång förut och igår frågade Tilde om jag ville se den med henne. Det passade bra för jag är så trött på kvällarna att jag inte ens orkar sitta upp. Vi lade oss i sängen, tittade på film och åt popcorn! P-O vattnade blommor och gick sedan över till Liljebys för att fortsätta hjälpa Jesper med datorn.

William spelade "The Sims" i källaren och de små var ömsom hos oss, ömsom hos honom.
Filmen är ju verkligen rolig och lättsam! Några klassiska kommentarer som när de pratar om Nelson Mandela "men varför vill de inte ha någon som är känd?"
Vi skrattade gott flera gånger!

Idag är det en dag som kräver mycket närvaro och timing!
Det börjar med att P-O skall till tandläkaren, han skjutsar de stora till skolan medan jag lämnar de små på förskolan.
Klockan 09:00 drar skolan igång, alltid lite nervöst med en helt ny grupp och massor av föräldrar som är med.
Klockan 09:30 är det samling vid flaggstången för hela skolan. Vi pedagoger sjunger och presenterar oss (jag presenterar samtliga pedagoger i mitt arbetslag). Nervöst! Tänk om jag glömmer ett efternamn? Jag är ju i vanliga fall ganska skärpt, men just nu skulle jag likaväl kunna stå där som en fågelholk :o.

Sedan är det en hektisk verksamhet med regler, placeringar i samlingsringen, i matsalen. Osynliga gränser utomhus.

Slutar 16:00 idag, vi har gjort om schemat lite...börjar tidigare på onsdagar (07:30) men slutar också en halvtimme tidigare. William och Tilde skall sova hos mormor idag, hon ringde igår på Tildes mobil och de gjorde upp det. Hon bad inte ens om att få prata med mig (och då har vi inte pratat eller setts sedan 30 juli). Det är min mamma det. Och det är den dottern det.

Dagens outfit:
Emb bikette denim jacket (storlek 0)
Up-to-me-ism dress i chalk (storlek 0)
Jeansleggings från Gina Tricot
Träskor från Swedish Hasbeens


Luca har t-shirt från me&i och byxor från Nova Star


Ha en bra dag!!!!
Helénakramar





6 kommentarer:

  1. Oh denna outfit gillar jag massor - WOW vad fin du är idag!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Fin representativ klädsel!

    SvaraRadera
  3. Mycket snygg outfit idag! Måste fråga om jeansleggingsen är köpte nyligen? Kanonfina!

    Hoppas det gick bra på jobbet idag!
    Kram
    Ulrica

    SvaraRadera
  4. Ulrica: Köpte för ett par veckor sedan, rea på Gina, 49 kronor!!!!

    SvaraRadera
  5. Aha, jag fyndade svarta sådana också för 49kr men missade (eller så var de redan slut) de blå. Skitsnygga är de iallafall tycker jag.

    Kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails