Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Li Ester Johanna Kämpe

God morgon :)

Idag är det Li som får stå för dagens outfit :)
Jag skall nämligen måla ramen runt fönstret om en stund! P-O skall ta med barnen och hämta sin pappa i Fjugesta. Vi skall bjuda på lunch och sedan tror jag att vi skall åka till Plantmarknaden med honom, fika och köpa träd (?). Innan dess skall jag nog kunna prestera en dagens!

I går kunde P-O komma loss tidigare från jobbet, bra att jag visste det så att jag kunde knyta ihop säcken. De stora skulle byta om till "pappakläder" (de har en garderob hos mig och en hos pappa, skor och ytterkläder delar vi på. Att vi har det så här är för att jag inte vill att vi skall behöva hålla på och packa varje vecka, tror det skulle vara både stressande och jobbigt.) Det skulle plockas undan och kassen med pappasaker skulle fram.

Precis när vi skulle åka visade Tilde att jag fått sms, avi från H&M. Snabba ryck, kläderna skulle ha levererats nästa vecka! Vi åkte först förbi återvinningen och sedan hämtade vi ut paketet. Öppnade i bilen och det var som julafton, barnen blir så himla glada när de får något. Li var alldeles lyrisk, fick upp stövlarna först. Hon satt med dem i knät. Leon var superstolt över sin jacka och när Luca fick sin ville han inte släppa den, utan helst ta den på sig på en gång, liiite varmt dock ;). När William fick upp sina byxor "men mamma, har jag så här långa ben?". Nej gubben, men så rund rumpa. Ett lite snällare sätt att säga att han drar stora storlekar för att han har lite hull...Vi får vika upp dem lite där nere bara!

Lämnade av William och Tilde. For ut till Marieberg. P-O tog med sig Leon för att hämta sina glasögon medan Li, Luca och jag gick upp på Kapp Ahl. Sprang direkt på dessa jeansleggings som Li har på sig nedan, bara såå snygga tycker jag. Upptäckte att det var 50 kronor rabatt på alla barnjeans. Köpte ett par gråmelerade med lite bikerstuk till Li, hittade ett par jättesnygga till Tilde också! 400 kronor för tre par byxor, det kallar jag bra pris!

Jacka från H&M
T.shirt från PO.P
Jeansleggings från Kapp Ahl
Stövlar från H&M






P-O släppte av mig hos Camilla. Jag väntade på gården för hon var iväg och lämnade sina grabbar. Hade fått tokont på mina trampdynor. Skorna köpte jag förra våren, men eftersom det är rätt hög klack har jag inte använt dem på jobbet och eftersom jag blev hyfsat biten av träsko-eran så är de sparsamt använda. Måste vara det att det blir en annan belastning på foten när klacken är hög...Fick sitta i iskallt vatten och fick sedan superbra plåster (hon är ju sjuksköterska min go´a vän!).

Vi pratade och drack, mumsade på massor av gottigheter. Sammanlagt var vi sex tjejer. Trevligt att lära känna lite nytt folk!
Vi tog taxi upp vid halv tio, gick till O `Learys först. Man skulle kunna sammanfatta det så här:

Jag är ingen krogmänniska!
Det finns inget ställe som jag känner mig så malplacerad på som på krogen. Jag har noll självförtroende när det kommer till att flirta och ragga bland främmande människor. Jag har träffat mina män antingen på jobbet eller via bekanta. Jag har faktiskt aldrig gått hem med någon som jag aldrig träffat förut.
En elefant i en porslinsbutik
En ateist i ett kloster.
En mus i ett terrarium. 
Helt fel alltså!
(och vilken jäkla tur att jag inte är på jakt efter en ny man!)
Jag får nästan ont i magen av att vara i en miljö där jag inte alls passar in.

Kände igen några, men inte så att jag pratade med någon. Trött också som 17. Jag är ju liksom ingen kvällsmänniska. Camilla var så himla rar "du får åka hem om du vill".
Gud vad skönt att slippa trassla sig ur något som man egentligen tycker är sådär. Jag är ju nästan aldrig ute och man skulle ju kunna förvänta sig att jag skall anstränga mig lite mer när jag väl är där...men, nej...jag kan liksom inte spela....

Ringde P-O och Lovisa hade lovat att passa småttingarna om han skulle hämta mig. Toppen att slippa vänta på buss, åka genom halva stan och sedan gå biten från busshållsplatsen.

Det var mysigt att komma hem till maken istället! Alla barnen sov och Lovisa gick tillbaka till festen som Ludde hade hemma hos sin mamma. Kvalitetstid för P-O och mig!

Nej, nu skall jag ta tag i lite skrapning av färg!!!
Helénakramar

2 kommentarer:

  1. Vill bara passa på och tacka för tipset om Hms fina barnkläder. Efter förra inlägget gick jag in på Hm och fick beställt lite till dottern. Så fina och coola tjejkläder det fanns. Stövlarna är vi också sugna på.

    SvaraRadera
  2. Hon är ju inte sin mammas dotter för inte:)
    Ser ut som en barnmodell !

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails