Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Din stund på jorden

God kväll :)

Idag har jag haft ett andningshål, en paus, min stund på jorden!

Vi var klara i god tid här hemma och istället för att riskera stress så åkte vi. Lämnade de små på förskolan. Svängde sedan förbi Anna med gummistövlar och två tröjor. Vidare mot OP-skolan. Parkerade vid skolan, lämnade de stora och gick sedan över stan till Conventum. Skön promenad! Jag tycker väldigt mycket om att promenera och skulle gärna ha det som motionsform, om det inte tog tid från familjen.

Vi lyssnade först på en föreläsare som pratade om digital kompetens, mycket intressant. Sedan en helt fantastisk föreläsare vid namn Emmanuel Ezra. Han var precis så som jag skulle vilja vara, glad, trevlig, humoristisk, intelligent!!!
Just då kände jag ren och skär lycka, euforisk nästan! Han sade så mycket klokt och jag önskar så att alla människor ville ta det till sig! Sådana människor skulle alla få möta!!!

Bland annat citerade han Vilhelm Mobergs boktitel "Din stund på jorden".
Den är bra! Titeln alltså, boken har jag inte läst *oops*

På lunchpausen gick jag över stan. Jag kan inte ens minnas sist jag var på stan UTAN barn. Skönt väder, mycket folk och en och en halv timmes egentid! Jag kunde inte låta bli att slinka in och köpa denna raring till t-shirt!

Cool blus till Li från Rockefella fick också följa med. Satte mig på en parkbänk, åt en ciabatta, en risifrutti och drack en läsk. Härligt!


Ny t-shirt till mamma


Ny blus till Li



Emmanuel Ezra till alla lärare!

Träffade go´a Mia där också, och massor av andra bekanta. Fick höra av en före detta kollega att hon läser min blogg, tänk vad glad jag blir!!!

Eftermiddagen säger jag inte om, så har jag ingenting sagt...
Gick hem över stan och hämtade barnen. Kom hem och hjälpte P-O med grönsaker...han hade dukat och stekte falukorv...Jag röjde lite och vi käkade. Mitt i maten ringde mormor, bad om att få återkomma och gjorde det efter maten. Fyllde i två frågeformulär för tvillingarna som skall deltaga i en undersökning!
Nu skall jag fylla i massor av skolpapper!
Ha det gott!
Kramar

2 kommentarer:

  1. Hej

    Alltid kul när en föreläsare är livgivande.
    SKönt med en tur för sig själv, behövs så väl. o vilken fin tröja du fann.

    SvaraRadera
  2. Säger som du sa om em; Jag säger inget så har jag inget sagt. Fm var mycket bra, så bra att bli påmind om hur vi ser på och handskas med all människor vi möter.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails