Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Välkommen augusti!

God morgon :)

Då var det augusti. Svisch svisch sa det så var juli slut! Jag kommer ihåg mitt inlägg när juni var slut, att det är skrämmande för att juli går så himla fort jämt! Jag som längtar till hösten har väl inga större problem med det, men det är ändå känslan av att ha semester, att få andas ut från verksamheten en stund. Hämta kraft för att ta nya tag. 

Jag brukar ta en vecka i taget på jobbet. Bocka av allt sånt som är nyttigt för mig som person men som också kräver det där lilla extra...kvalitetsredovisning, handlingsplaner, föräldramöten, utvecklingssamtal, inskolningar, uppstart av ny förskoleklass, introduktion av nyanställda, fortbildning, föreläsningar... Saker som gör att mitt jobb aldrig blir långtråkigt men samtidigt orsakar mig både magknip och huvudbry.

Jag har en veckas semester kvar och den skall jag ägna åt mina älskade vänner! På måndag bär det av på lunch till Jessica! På tisdag skall jag till Karro i Askersund. På onsdag är det Ylva och Maria som gäller. På torsdag skall pappa passa alla barnen medan jag är på Smultrongården några timmar

 På fredag skall jag pussa lite extra på mina stora barn innan jag lämnar ifrån mig dem till Micke igen (vilken skruttsommar det har varit i det perspektivet, jag har ju knappt träffat mina stora barn...men å andra sidan har de haft en drömsommar!) På kvällen skall jag följa med Camilla till Slottsfesten!

Morgonen har varit effektiv vill jag lova! Blev väckt av Luca, gav honom frukost och gick sedan ut till förrådet. Ställde ut isoleringsrullen (kliar kliar kliar) och tvillingvagnen. Organiserade lite snabbt i förrådet och bar sedan in fönstret. Slipade av ojämnheter och målade en gång till. Nu är jag nöjd! Mitt livs första egenhändigt målade fönster :)

Gick upp på vinden med isoleringen (eller gick och gick, klättrade uppför stegen med den mycket tunga rullen framför mig och så puttade jag). Ibland får jag verkligen ryck. Vår vind är en fruktansvärt rörig plats. Av flera olika anledningar. Vi har sparat på massor av babysaker, leksaker, kläder, det är cyklar, kartonger (till datorer, pooler, studsmatta). Det är presenningar och tält, lysrör och gud vet vad. 

P-O får ont i magen varje gång han går upp där och säger sådär i förbifarten, 
"vi måste lägga golv". 
Så att vi kan organisera bättre menar han. Jag som är trollkonstnär både hittar (för det mesta) i oredan och hittar tillfälliga lösningar. Men nu skall det alltså läggas i alla fall ca fem kvadrat golv...En början.

 Jag kom på att jag skulle kunna ordna lite för att underlätta. Vi har en hel del brädor där av olika mått och storlekar. Dessa använde jag för att göra tillfälliga reglar och platser att kunna gå på. Till slut hade jag fått till ett rutssystem som innebar att jag kunde flytta in alla barnsaker till en viss sektion, alltså spjälsäng, babyskydd, barnstolar, badbalja, påslakanset, madrass, spjälskydd, skötsväska och lite andra babysaker. Jag vill inte göra mig av med det utifall jag någon gång lyckas övertala maken att försöka skaffa få fler barn...

Ordnade bland "vinterkläderna". Nu kommer jag att nå dem lätt när det är dags att ta ner dem! Gjorde i ordning en sektion till och där fick leksaker vara och urvuxna babykläder. Dockhus, byggbänk, gåstol, bilar, vagnar, kista och sminkbord trängs med 10 par skridskor i olika storlekar och hjälmar! 
Men ändå någon slags ordning! 

En sektion fick bli med pulkor, skidor, bob, tefat. Cyklar ställde jag vid takstolarna. Gjorde en kartong med "hushållssaker". Slängde ungefär två kassar skräp också.

Alltså, sååå skönt! Jag har fortfarande en stor del kvar att göra, men mycket är just kartonger och presenningar, dessa tar vi ju ner när sommaren är slut så jag gör ingen stor affär av det!

Kom ner till en väldig oreda. Jag är så trött på att ingen gör "mitt jobb" (och vem har bestämt det?). Om jag skall greja med något som har med huset att göra då kan man ge sig 17 på att mina jäkla sysslor finns kvar, städning, matlagning. Jag blir så arg att jag ser rött när jag tänker på det. Nog om det!

Bara röja, bädda, klä barn, tvätta, sopor...

Duschade och har precis ätit min något sena frukost!

Dagens outfit:
Light cotton embroidered i dark blue (storlek 0)
Tubtopp från H&M
Jeansleggings från Gina Tricot
Träskor från Calou







Leon i kläder från Gangstar!


Li i kläder från me&i
Luca i t-shirt från me&i och byxor från Nova Star



I går kväll gjorde jag något som jag aldrig gjort förut, jag gick hem till en familj och skällde ut dem för att deras barn knyckte stenar hos grannen och kastade på våra tvillingar. Jag var så ilsken (och jag hade verkligen pratat med barnen innan, de bara hånskrattade och fortsatte). De kom inte tillbaka mer...undrar om det håller i sig?

Ha en bra dag!
Helénakramar

3 kommentarer:

  1. Wow, vilken start på dagen - vad mycket du hunnit med! Vi har ägnat nästan hela juli åt vår vind (utom när vi rest bort...) och det är ju så skönt efteråt. Vi har jättestor vind och den var så proppfull att inte en pinal till gick in och man mådde pyton när skulle upp dit. Vi hade visserligen golv, men bara i mitten... Nu är det mer golv och min man har byggt jättepraktiska hyllor (som loft) utmed långväggarna. Och sen har vi sorterat och slängt massor - vad sägs om en gammal dörr, en gammal badkarsfront, tvättfat osv... Tror det blivit 6 eller 7 turer till tippen - först med kärra, sen med full bil! Men visst är det UNDERBART när det blir gjort. Hela tillvaron blir enklare känns det som!
    grattis till första målade fönstret också!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nena: Ja, det är jättedrygt när man håller på, men sedan, så underbart och befriande!!!Jag skulle kunna tänkt mig att slänga massor, men maken är mer restriktiv...Vi har också golv bara i mitten..Men snart blir det liite bättre i alla fall! Ha det gott! Kramar

    SvaraRadera
  3. Vad kul, då kanske vi ses i Askersund på tisdag! Jag ska också dit nämlisch. Fin söndag på dig! Kramar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails