Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Molly-nyheter på Smultrongården!

God morgon :)

Börjar med gårdagen!
Helena hämtade mig halv sex och vi for upp på stan. Köpte godis och satte oss i biosalongen. Det är inte ofta vi träffas utan barn (har väl hänt typ en gång..). Skönt att kunna pratat till punkt ;)
Filmen var okej, inte mer än så. Sorglig, bra skådespelarinsatser, vacker på något vis. 
Nyttigt att se hur "andra har det".
Men att få vuxentid och äta godis, det slår allt det!

Efter filmen åkte vi till Maxi. Helena skulle köpa present till ett barnkalas och jag frågade om det var okej att snabbhandla. For genom affären och lyckades göra en rätt okej veckohandling. Det räcker med att jag kompletterar på lördag när det ändå skall köpas godis. Skönt, nu behöver jag inte handla på fredag med alla fem barnen! Finns annat att ta itu med då, som tvätt efter Frankrikeresan och gå en sväng till förskolan, kan vara bra för barnen att hälsa på och så kan jag lämna barnens alla saker, skönt att slippa på måndagmorgon!

Jag gick upp tidigt i morse, tog en ordentlig dusch och satte på en tvätt. Luca kom upp yrvaken och sur, typiskt. Kunde dock avleda honom med film och frukost. Flätade mitt hår och klädde mig.

Idag är ingen vanlig dag, idag är det Ludvigs 18 årsdag. Grabben är vuxen nu, helt otroligt! Han gick i sexan när jag kom in i P-O´s liv. Bara ett år äldre än William är nu...

Dagens outfit:
Cheque 3/4 dress i grey (storlek 1)
Träskor från Calou









Li har klänning från me&i



Nyvaken och trött Leon...
Pojkarna är helklädda i me&i



Om en stund skall jag ta med barnen till pappa. Pussa lite extra på William och Tilde. Skall lämna de små där och fara ut till Smultrongården. Kan stanna till 16:00 idag, vill inte låta pappa ha barnen precis hela dagen. Eftersom jag lämnar dem vid tio så får han lite sovmorgon. Har faktiskt lite fräckt frågat om vi får äta där i kväll...kan vara rätt skönt att komma hem sedan utan att tänka på middag. Det blir väl en hel del upp-packande och prat med William och Tilde. Skall bli så himla härligt att få träffa dem idag, tycker knappt jag sett röken av dem den här sommaren :(

Det skall bli extra roligt att vara på Smultris idag, det har kommit höstnyheter från Odd Molly *wiehaa*.  Läs mer här.
Undrar om någon av mina favoriter är med?

Ha en bra dag!
Helénakramar


4 kommentarer:

  1. Hej på dig denna soliga torsdag.
    Jag blev lite full i skratt. Såg att Li o jag matchar varandra idag. Har också den rosa medaljongklänningen från me and i. Fast mammaklänningen förstås.
    Synd att filmen var sådär men som sagt, vuxentid är värt sååå mycket.
    Ha en bra dag...kram

    SvaraRadera
  2. Klänningen är supersnygg förutom det där bak. Jag är rädd att det skulle se ut som att jag har en "rävarumpa"... ;-)

    Kul och intressant blogg!

    SvaraRadera
  3. Vad fin du är!!! Klänningen är underbar verkligen!!! Låter härligt med vuxentid och egentid, inte ofta man får det, det är härligt att umgås med barnen men ibland behöver man bara få vara...
    Kram Ina

    SvaraRadera
  4. Underbar klänning på dig, och den där medaljongklänningen från me&i älskar jag också. Signe har faktiskt på sig den idag. :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails