Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Från sommar till höst...

Lite jobb är det allt...sommarkläderna skall väck, höstkläderna fram. Omorganisation för att få plats.
I morse när jag vaknade så där toktidigt tog jag tag i skosektionen! Gick ner med barnens sandaler och gjorde på så sätt plats i skoskåpet. Det fylldes med mina träskor och så fick de små den långa skoanordningen i hallen (vi har skjutdörrar och bakom dem en skohylla + tygförvaring för skor, en kort och en lång). P-O´s skor fick plats i den korta. Mina stövlar och boots som jag använder mest frekvent får stå på golvet i klädkammaren!

När Tilde vaknade gjorde vi i ordning i hennes byrå. Tog bort sommarkläderna och lade dem i plastlådor och så fram med vinterkläder. Tilde var duktig på att organisera så det blev fint!

Jag bakade sedan foccacia och stekte falukorv, smakade av coleslaw:n, såå god! Dammsög och tog rätt på tvätt.

Li har på sig nya klänningen från Nova Star som kom i fredags, till den stretchjeans från H&M och stövlar från dito.





Leon har på sig nya tröjan från Nova Star, byxorna likaså!



Luca har också kläder från NS, nu har alla nyheter som jag beställt anlänt, roligt!



Tilde har på sig en tröja från Åhléns.



William vill inte vara med på bild så han slipper.

Vi har slängt om planerna lite, skall käka tidig lunch och sedan far barnen och jag ut till Skopunkten. Tilde har sett flera par skor/stövlar som hon vill ha. Det finns mycket snyggt till superbra priser. Att sedan kvaliteten är si och så spelar inte så stor roll, de kan ju bara ha dem en säsong i alla fall så länge fötterna växer och även om jag ibland köpt riktigt dyra skor så blir de snabbt fula när barnen leker och rör sig.

Ha det gott :)
Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails