Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Boring....

Hallå där :)

Här är det effektiva klubben!
Förmiddagen har gått åt till det superdupertråkiga projektet avfrostning av frys!
När den vi har pajar då skall jag ta mig 17 ha en självavfrostande frys som ständigt är så här fin och fräsch:

Inte så här!
(bild lånad från nätet)




Fick låna grannarnas frys till glassen och drog igång. Idag fick det ta längre tid med varma byttor inuti, annars brukar jag hiva in vatten, det går snabbare men blir en väldans massa merjobb av allt vatten...

Upptäckte att Luca hade kissat i tvillingarnas säng och fick riva ut det samtidigt som jag behövde dammsuga...
När jag äntligen hade fått lite koll på läget så varvade jag solande med påfyllning av varmvatten. Fixade med lunch också, pastasallad med kyckling. Dukade utomhus.

Vi käkade och sedan var det dags att torka ur frysen, fyllde den med varor. Tvättade mer och hjälpte Tilde att packa badväska. Skulle följa med Emma till Kumlabadet.

Pappa kom förbi vid ett. P-O och jag lastade bilen med skräp och åkte till tippen UTAN barn. Skönt att bli av med toaletten och byggavfall.

Hem och fixa med fika, äppelkronor med vaniljvisp *smarrigt*

Nu har vi precis torkat upp en omgång kiss på golvet. Suck.

Lite uttråkad....


3 kommentarer:

  1. Här pottränas det också (ja, lilltjejen...Inte jag...)! Det går i vågor...lustigt nog går det bättre om rumpan är bar, sitter ett par trosor på så är det som om det känns som om något "sitter" där som en blöja, och då blir det många fler olyckor....

    SvaraRadera
  2. Ja, det ÄR verkligen så...försöker köra nakenfis så mycket som möjligt!

    SvaraRadera
  3. Har en sådan frys och det är det bästa som finns vill jag lova no more ice!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails