Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Mys med grannarna!!!!

God morgon :)

Vilken otippad dag det blev igår! Helt fullspäckad faktiskt *me like*.
Det började med att vi skulle åka till Plantmarknaden i Lindesberg. P-O kom med den briljanta idén att fråga grannarna bredvid om de ville följa med.
Gjorde i ordning lite enkel lunch att ta med, köttbullar, bröd, pålägg, kokta ägg, grönsaker och så fika förstås!

Vi visste att vädret skulle bl osäkert framåt eftermiddagen så att åka på någon badutflykt var aldrig aktuellt. Vi åt lunchen direkt när vi kom fram och hann precis avsluta den när regnet kom. Som tur var hann barnen både leka en stund och titta på djuren.

P-O strosade runt på Plantmarknaden med ett lånat paraply och barnen lekte inne bland leksaker och en liten klätterställning. Sjöbergs frågade om de fick bjuda oss på middag hemma hos oss och vem säger nej till det? Inte jag i alla fall! 

De åkte före oss för att hinna handla. P-O hittade en Clematis och lite småkrafs till ungarna. Åkte tillbaka mot Örebro och hoppade in på Coop Forum för att köpa lördagsgodis.
Hem och vila en liten stund. Började steka pannkakor till dagens utflykt och samtidigt kom grannarna. Jag skar grönsaker, dukade, gjorde läsk. Helena gjorde jättesmarriga vegburgare (med quornfärs och jordnötter), har fått receptet och skall VERKLIGEN göra dem! Sedan blev det vanliga hamburgare och pommes, massor av melon, ananas och gojs. Mysigt att umgås och äta tillsammans!!!!

Tittade på ett superbra program om musiken från 70-talet, somnade sedan ifrån en jättebra deckare.

Vaknade med en hemsk smak i munnen. Jag är ingen vän av vitlök, men jag övar. Dagen efter är ju bara blä, smakar inte hallon precis :(...
Luca och jag gick upp. Gjorde honom i ordning och fixade med matsäck, kassler i skivor, sallad, potatissallad, pannkakorna som stektes igår, kokade kaffe, gjorde läsk, blandade saft...

Sedan tränade jag *wiehaaaaa*. Jag var så nära att ge mig själv 183 ursäkter till att inte träna! Men jag behöver verkligen det. Jag avskyr känslan av att vara sunkig. Jag går alltid upp i vikt på sommaren, det är väl inte så himla skoj, men det "hör liksom till". Kan ju dock försöka begränsa så att det inte rusar iväg helt okontrollerat. Träna är ju ett sätt och framförallt så blir jag pigg och känner mig duktig. Den känslan går inte av för hackor!

Bäddade och duschade, klädde tvillingarna och gav barnen frukost. Tog rätt på tvätt och satte på en diskmaskin, plockade och dammsög.

Idag skall vi åka med grannarna till Järle, åka ånglok en sträcka, köpa glass, åka tillbaka. Sedan skall vi dra till Norasjön och bada vid Hitorp. Där skall vi äta lunchen och förhoppningsvis sola och bada. Just nu ser det inte så vidare värst fint ut, men så länge det är uppehåll går det ju bra!

Dagens outfit:
Tubtopp från H&M
Blues skirt (storlek 0)
Träskor från Calou






Ha en riktigt bra dag!!!
Helénakramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails