Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Oglamouröst...

Hallå där :)

Skall bara visa lite bilder på det mycket glamourösa livet på Glimmervägen 5 ;)
Det plank som vi pratat om att byta ut i fem år. FEM ÅR! Ni kanske förstår varför? Brunt, murket. Ruttet helt enkelt. I höger nederkant ser ni det påbörjade putsprojektet.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nu är planket borta och P-O har målat samt rätat upp stolpen som skall "bära" planket.

~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inhandlat virke...mot en av de tre sidorna på förrådet som INTE är bytt...det skall också göras när vi får tid och ork till det. Inte den här sommaren. INTE!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag lastade bilen full med plank och en hel jäkla buske från grannen. Han är gammal och det är klart att vi hjälper till! Den satt liksom fast i planket på hans sida om planket. Fick med lite kartonger från andra grannarna och jag kan säga att det var trångt om saligheten i bilen. Hade med mig småpojkarna samt Lovisa och Tilde. Vi hjälptes åt vid tippen, tömde säckar med busken (som var i delar), Tilde slängde alla kartonger medan Lovisa och jag tog alla plankor. Duktiga tjejer *stolt*.

Vidare mot Vivalla centrum, jag skulle in på Willy´s, handla glass till pajen och Lovisa skulle låna en bok på biblioteket.

Åkte hem och fikade tillsammans.
Nästa projekt blev att dammsuga bilen. Tusen blad, kvistar och smuts. Luca sov där för fullt medan jag höll på. Lastade in de vanliga sakerna som vi brukar ha i bilen samt Williams och Tildes resväskor.

Gick in och fixade med tvätt, disk och plock.

Skjutsade hem William och Tilde. Li somnade i bilen. Tankade och hoppade in med Luca på Systembolaget. Köpte ett gott rosévin:



Nu har vi fredagspizzorna i ugnen *mums*

Ha en trevlig kväll!
Helénakramar

4 kommentarer:

  1. Vad bra med tips på gott vin. Precis vad jag var ute efter. kul att planket är uppsnyggat. Vet precis hur det är.

    SvaraRadera
  2. Helena!!!
    Du tror inte det är sant men gissa vad!!!?? En WEBSHOP är i antågande!
    Amazing - trodde aldrig att det skulle bli av men när man som minst anar kommer det. Det var sånt strul med hemsidebilderna så jag fixade in dom på den tilltänkta webshopssidan istället.
    Det går inte att handla där ännu men nästa vecka skall det vara klart.
    Härligt!
    Vet du - fira dina otroliga läsarsiffror med att GLÄDJAS och vara STOLT att det är DU helt ensam som står för dom. Du som har lite svårt att ta emot cred för nåt du gör - fatta vad häftigt att du engagerar så galet många! Njut av ett glas vin & känn stoltheten:) Det är många timmar innan du kommer hit...
    Stort grattis till en superduktig bloggerska!
    Kramar från mig är en av de som ständigt kikar in

    SvaraRadera
  3. Johanna: hoppas du gillar det :)

    Eva: Åh, vad roligt, verkligen!!!Men jag dör ju av nyfikenhet, vill veta VAD du köpt in :)

    SvaraRadera
  4. vi köpte rosevin för första gången idag och testade ett som hette Mulderbosch Rosé, mums vad gott det var. :-)
    ha en bra kväll.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails