Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Vilken härlig dag...

...na na na (nynnar på Jill Johnsons sång...)

Vi har haft det toppenbra!
Kom iväg i bra tid och parkerade i närheten av tågstationen. Jag kan säga att det pågick en orgie i fotografering ;) Grannarna är tillsammans med min man MYCKET sugna på att fotografera :)
Här är ett axplock!

Det fina ångloket som skulle ta oss från Nora station till Järle station!
Vi fick lösa biljetter av en "riktig hederlig gammal konduktör".
Det kostade 100 kronor per vuxen, men gratis för barn. Så för första gången hade det ingen betydelse att vi har många barn.
Barnen var spända av förväntan. Alla hade en liten grön biljett som skulle klippas. Varje gång ångloket visslade så pep barnen av förtjusning.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi väntar i vänthallen en liten stund...Till höger om Tilde sitter Klara, grannarnas äldsta flicka!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Li



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tilde syns lite till vänster...en något förskräckt Luca och en fundersam Li..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
William och Luca


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Järnvägscafét i Järle
Dags för glassinköp!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Glasstime :)
Luca gillar Magnum och Leon Twister!



När vi kom tillbaka tog vi bilen till badplatsen...Det blåste halv orkan, men solen sken och barnen badade!
Vi bröt upp vid tre och for tillbaka till Örebro. Drog igång med middagen, tacos. Mycket otacksamt dock, tjuriga barn :(

William har varit arg som ett bi, svurit och haft sig. Till slut fick jag nog. Jag accepterar inte ett ovårdat språk. Han började gråta och tyckte att han hade haft en skitdag. Berättade om massor av små incidenter som sammantaget gjorde att hans dag kändes öken. Jag frågade om han ville baka den där vinbärspajen han ville göra igår. Han sken upp. Medan han plockade vinbär tränade jag och sedan hjälptes han, Li och jag åt att göra pajen.
Nu skall vi snart fika!
Ha det gott!!!
Kramar Heléna

1 kommentar:

  1. Fina bilder, vilken duktig fotograf ni har i familjen :).

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails