Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Öva!

God morgon :)

Är du en vanemänniska?
Det är jag, alla kategorier! Jag vill göra saker i en viss ordning. Jag vill göra det tråkiga först och få belöningen sist. När jag gick i skolan gjorde jag alltid läxorna först och om jag hade tid över,gjorde jag något roligt. Jag kan ändå inte njuta om jag gör det roliga först och har tråkiga saker kvar. Förstår du hur jag menar?

Jag vill t ex att planket skall vara färdigt INNAN vi gör det roliga med familjen. Annars kommer det roliga kantas av oron, kommer vi hinna klart nu? Men att ha något avklarat är ju en fröjd i sig.
Som ni förstår blir det här ofta ett dilemma i mitt liv eftersom jag lever i ett äktenskap och vi inte alls resonerar på samma sätt.

Jag fungerar likadant när det kommer till min vardag. Först skall alla rutiner vara färdiga (och gärna träning) innan jag bloggar t ex. Därför har jag väldigt svårt att ligga kvar i sängen på morgonen, jag kan liksom inte njuta för att jag tänker på allt som skall/bör göras. Tråkigt för det är ju rätt mysigt ändå...

Idag har jag varit så där velig. Skall jag träna, skall jag inte? Ingen lust och ingen motivation. Fortfarande känning av magkatarren. Bestämde mig för att, jo! Tog på mig träningskläderna men tänkte göra i ordning barnen och småfix först. Då klev Lovisa upp på crosstrainern. Oj, något i Helénas planering gick fel. 
Öva öva öva. 

Hämtade frukost och satte mig i källaren med Mankell-boken *mysigt*. Och bestämde mig för att jag faktiskt inte ville träna. Gick upp och klädde mig. Åh vad jag avskyr de där första gångerna man skall dra på sig jeansen igen efter veckor av kjolar och leggings. Usch, det stretar och drar och alla smygkilon man lagt på sig gör sig verkligen påminda :(.
Nåja, kom i dem i alla fall...

Dagens outfit:
Bronte shirt i almost black (storlek 0)
100 gr lovelove tank i pink
Jeans från Cheap Monday
Träskor från Calou (Sara i cerise)
Armband från Humanity






Barnen är helklädda i me&i


Idag hoppas jag på att det skall hända lite mer på planket, igår öste det ner så det var inte så enkelt för P-O att jobba med det...
Vi har lovat Lovisa att åka till Marieberg också så det lär vi ju göra...
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails