Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

TID!

God morgon :)

Då var det lördag igen, lördagar gillar jag! På lördagar är det legitimt att äta massor av godis UTAN dåligt samvete :D. För godis äter jag annars också, typ jämt, men med en liten på axeln som upprepar som i mantra "du borde inte, du borde inte". Jag har varit på Smultrongården några lördagar och det har varit jättemysigt! Människor är så glada och uppsluppna, är lediga och "har tid". 

Apropå tid, är det någon mer än jag som ständigt får höra "jag har inte tid". Jag blir rätt upprörd. Vi har alla fått samma tid att fördela, eller hur! 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, 365 dagar om året. Allting handlar om att göra val och prioritera. Det märkliga är att jag tycker att jag har hur mycket tid som helst och gärna vill fylla den med vettiga saker. Medan min kära make ständigt lever i någon så kallad tidsbrist
Hur kommer det sig?
Hur känner du?

Kvällen igår var rätt knepig, barnen hade sovit länge på sena eftermiddagen så de var ju pigga och glada kan man säga. P-O och jag tittade på "Nyckeln till frihet" som gick på tv. Barnen lekte, såg film, var med Lovisa i källaren. William ringde och vi pratade om hans Spanien-resa. Han var så glad och nöjd och hade förstås gjort av med alla sina pengar (han är som sin mor ;)) 

Jag somnade men blev väckt av ett sms från min vän David som blivit pappa för första gången, till en liten Rut! Sedan var jag klarvaken. Luca vaknade vid elva och var jätteledsen, vi var tvungen att smörja honom i rumpan innan han lugnade ner sig. Li somnade vid halv ett *himmel*. Ungefär då somnade jag också. Luca väckte mig i morse...

Tvätt, på med disk, plocka, bädda, datorn, träning, påklädning, frukost till barnen, ut med sopor och så dusch för min del!

Idag skall vi träffa pappa och Berith på Pizza Hut. Där finns det något att äta för alla, deras vegetariska rätter är bra, bra barnmeny har de också! Pizza går alltid hem, eller kycklingvingar.

Dagens outfit:
Livingloving dress i lite blue (storlek 0)
Tubtopp från H&M
Träskor från Swedish Hasbeens
Armband från Humanity
Halsband från Frankrike









Ha en bra dag!!!
Helénakramar

1 kommentar:

  1. Hej! Jag kan känna precis som du, jag upplever mig sällan ha brist på tid. Jag har dock bara ett barn men tror det handlar om intsällning det där med att uppleva sin tid. Jag känner också så ofta igen mig i då du uttrycker rastlöshet när ingen aktivitet finns inplanerad på dagen. Jag känner så ofta så och får samtidigt dåligt samvete över att jag inte bara kan sitta still och njuta av tiden som den är.... Kram Katarina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails