Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

En salig blandning!



God morgon :)

Det här inlägget kommer att bli NÅGOT rörigt, det känner jag redan nu! Jag börjar med morgonen, tackar hjärtligt för tips från A-K om att "min" klänning fanns på en holländsk site. Därför har jag ägnat morgonen åt att försöka översätta en sida (som google bara översatte sporadiskt) på holländska till något sånär förståelig svenska. Förhoppningsvis är denna skapelse på väg hem till mig nästa vecka! Hoppas! Och tack än en gång rara du!
(Tänk vad det är bra att ha en blogg och få hjälp från människor!)


Del två i detta inlägg bli ett hett tips på hur man gör en läppförstoring UTAN att betala tusenlappar!

* Sitt lääänge i solen med ansiktet mot denna!
*Glöm ditt läppbalsam hemma
* Slicka frenetiskt på läpparna i ren desperation för att fukta dem
*Låna försvarets hudsalva av kollega och låt dig luras av att "nu är det bra igen"
*Ät en kanonstark tomatdressing till middag så att det riktigt bränner i läpparna
*Glöm att smörja in läpparna när du går och lägg dig!

När du vaknar har du helt andra läppar! Jag lovar! Helt gratis också!
Aj aj aj.
Tre liter hydrokortison, 17 isbitar och ett helt cerat med solskyddsfaktor senare ser jag lite bättre ut.
Hur kan någon frivilligt göra läppförstoring?
Det ser ju för f-n inte klokt ut!


(Bild lånad från någon annan på nätet som betalat dyrt för sin förstoring)



Tredje delen av detta inlägg handlar om den "förhandling" som jag fick pyssla med igår kväll. Micke ringde och ville göra upp om överlämning av barnen idag. Jag jobbar till 17:00. Micke vill lämna barnen efter lunch för han skall åka på semester med sin flickvän. Klart jag vill hjälpa dem! Men hur?

1) Han får antingen lämna dem hos mig i Stadsparken dit vi skall på dansföreställning idag med jobbet.
2) Han får lämna dem hos P-O vid halv två.

För mig spelar det ju ingen större roll, men jag måste ju kolla med P-O så att han tycker att det är okej. Det brukar kunna bli lite halvvilt när alla mina barn är samlade och vi har faktiskt den "deal:en" att vi i första hand tar hand om våra egna barn, men självklart hjälps vi åt när det kör ihop sig. En del kan säkert höja på ögonbrynen och tycka att vi är "en familj". Men det är inte så enkelt, det är helsyskon, halvsyskon, bonussyskon, det är fd:or och all skall säga sitt. För oss har det varit en överlevnadsstrategi!

P-O sade att det gick bra och sedan skojade han till det hela "men då måste vi ha massor av sex hela natten". Haha, jag dör! Kunde inte låta bli att ringa till Micke och skälla lite på honom "nu måste jag ha sex med P-O för att han skall ta hand om ungarna". Han blev helt tyst. "Men har du ingen humor?". Sedan garvade han och P-O med. Ibland är vi så jäkla knäppa hela högen, men rätt roligt är det! 
(Skit, jag somnade ifrån vårt avtal)





Fjärde delen i inlägget handlar om gårdagskvällen!
P-O ville att vi skulle åka iväg en sväng tillsammans. Han ville titta på träd! Inte ute i naturen utan under ordnade former på en Plantmarknad! Wieeeeha ropade hans fru jätteglatt och rusade ut till bilen med plånboken i högsta hugg.
NOT!
Men vi följde med!

Åkte därifrån med Klotkörsbär (alltså inte världens största körsbär utan ett träd!). Inte så stort som trädet nedan, men så småningom skall det bli 3-4 meter. Och vart skall ni få plats med det undrar ni som sett vår pygméträdgård. Så här är det. Vi har ett anskrämligt plommonträd som jag velat ta bort sedan vi flyttade hit. Sedan har vi en jätterar Sockertoppsgran som är "Disney-klippt". Den är jätterar hela vinterhalvåret, sedan barrar den i vårt grus hela sommaren. Inte så roligt. Och inte så snyggt!

Nu tycker P-O att vi skall plantera ett träd mitt emellan dessa. När det växt till sig skall vi hugga ner båda de träd vi har. Hmmm, okej, men varför inte ta bort dem på studs? Åh nej, det går inte. Det måste finna skugga till hans hostor. 
Okej. 
Trädgården ÄR hans område! 

Vi köpte fler betongcirklar också, han har dem runt sina hostor....så att...? Ingen skall trampa på dem? Det skall bli lätt att klippa gräset runt dem? Han inte har kommit på vad han skall spendera sina pengar på?
Han köpte en kruka också, och jord och växtnäring. En liten present till Maria och Björn också som vi skall till i kväll!

Sedan svängde vi förbi William och Tilde. Jag hämtade Williams resväska från Spanien, tänkte att det var smart att packa upp och tvätta igår, istället för att stressa med det idag. Skitbra idé! Kom hem och började tvätta. Sedan fick jag ett sms från Micke att William lagt ut det mesta av sina smutskläder hos honom. Jaha....var det därför det var så liiite i väskan. Han hade fått order om att slänga sängkläder och handdukar innan han åkte hem och jag konstaterade mest att "oj vad plats det var i väskan nu då". William hade köpt ett jätterart armband till mig som jag har på mig idag *älskade unge*. Presenter till alla sina syskon också!



Kvällen ägnades sedan åt en intressant diskussion på Facebook. Man upphör aldrig att förvånas. Tänk att människor skall ha så mycket åsikter om andras liv. Är du sådan? Lägger du dig i vad andra har för sysselsättning? Hur många barn andra skaffar? Hur många älskare man haft? Om man lägger sina eventuella pengar på resor, kläder eller krogen?
Jag blir uppriktigt förvånad. Och samtidigt så får jag saker som jag redan visste om människor bekräftade. Intressant var det och samtidigt blir jag lite ledsen. Missunnsamhet är inte klädsamt!

Tänk, idag är det sista arbetsdagen på tre veckor. Det skall bli riktigt skönt!

Dagens outfit:
Klänning från Container
Skor från Calou (Nina i brunt)
Armband från Spanien





Ha det gott!!!
Kramar

7 kommentarer:

  1. Det är så fin, Runaway Dress. Jag såg Maria Montazami hade köpt den när hon var i Stockholm. Du kommer att bli ännu finare i den... :)

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Helena! Det var verkligen ett tänkvärt och roligt inlägg. Jag satt här kluckande av skratt och höll på att sätta frukostflingorna i halsen. Känner igen mig i den här problematiken med kids och pusslande. Med ny man som själv har barn och att man ska få till alltihop så att det funkar för alla - inte så lätt.

    Grattis till att du fick tag i den underbart söta klänningen. Du kommer att bli superfin i den tror jag.

    Ja människor upphör aldrig att förvåna. Och jag håller med. Missunsamhet är INTE klädsamt och man möter det tyvärr alldeles för ofta.

    Kanske får P-O "utdelning" ikväll *Skrattar

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Maria: Tack, du jag såg bilderna på henne i den och insåg att den är superfin! Var insöad på en i rose innan!

    Frusna: :D Jag skrattade lite jag med ;)

    SvaraRadera
  4. Kul att kunna hjälpa till med klänningen. Längst upp på deras sida finns en engelsk flagga, klickar man på den så översätts allt till engelska :-)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. A-K: Hihi, det såg jag nu :) Kollade sidan igen och nu är klänningen "borta" i min storlek, det är ett bra tecken att det blir rätt, eller hur! Kramis

    SvaraRadera
  6. Säg till när ni vill bli av med det anskrämliga plommonträdet så kan jag komma och forsla bort det åt er. Plommonträd kan man aldrig ha för många!

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du hittade din Runaway klänning! Den är verkligen superfin. Jag har den också i lila men letar nu efter den i rött, stl 3. Har du sett den någonstans får du jättegärna tipsa mig.

    KRAM

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails