Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Sanna vänner!

Hej där :)

Då var jag här igen!
Har varit och handlat med Tilde, dels köpte vi husfix på ByggMax och sedan for vi vidare till Maxi. Smidig veckohandling idag! Fick verkligen hjälp av Tilde!

Kom hem och packade upp. Fixade med grönsaker och dukade fram ute i trädgården.

 Det var sååå mysigt att ses! Skulle gärna vilja ha lite egentid med Karro, utan barnen, vi hinner liksom aldrig prata till punkt ;)
Nu har vi i alla fall bokat in en ny date i augusti!
P-O gjorde sin köttfärs med spaghetti och barnen åt bra! Vi hjälptes åt att duka undan!

Fikade på glass sedan, barnen fick välja olika sorters glass i våffla med olika såser och strössel.

Jag tvingade Luca att sitta på pottan, då hade han inte kissat sedan i natt! Han grät och jag klämde försiktigt på blåsan, till slut kom kisset, men oj vad arg han var, slängde iväg pottan och boken efteråt. Inte riktigt den reaktionen jag hade förväntat mig....Vi får se hur det blir nästa gång...Nu sover gossebarnet.

Vill hitta på något, men vad?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Till dig Karro :)





"När vännerna kom till, var tanken ganska klar
För vännerna har nåt i sig, som ingen annan har.
De har en hand som hjälper, de lyssnar och förstår
De viker inte undan när många andra går.
Så därför vill jag fira en vän och det just nu
Här kommer en jättekram för vännen det är du. "

(Dikt hittad på nätet)


5 kommentarer:

  1. Vill tipsa om (du kanske redan vet...men iaf) att man kan hälla riktigt varmt vatten i pottan, de varma vattenångorna hjälper till att "öppna upp", få barn kan hålla mot att kissa då...även bra om de ska försöka bajsa på pottan. Lycka till...Har haft ett gossebarn med kiss o bajsproblem (lääänge sedan, han är 13 nu..) Vi var hos läkare titt som tätt....Kommer ihåg att de rekommenderade Microlax ganska ofta, för att det inte skulle samlas liksom utan hålla igång tarmen. Och så Lactolous förståss...Finns även ett pulver som man blandar med vatten som heter Moxalole, och ett annat fabrikat som jag inte kommer ihåg namnet på nu. Efter en hemsk gång med riktigt klysmalavemang, så har det funkat som det ska....

    SvaraRadera
  2. Ojdå, du är inte rädd för att han börjar avsky pottan när du tvingar honom att sitta på den? Det skulle jag vara...Men du känner ju dina barn bäst så...

    Skönt med barn som äter bra...här är det kräsna klubben som gäller..och fy vad jag är trött på att snurra på samma elände hela tiden... för dem vill säga...och dessutom laga TVÅ sorters mat hela tiden är också trist...Har börjat tröttna på matlagning också. Tycker det mest är bukfylla...Suck

    SvaraRadera
  3. Innerjoin: Tack för tips!!!

    Fia: Jo, det är en balansgång :o
    Matlagning är rätt tufft och otacksamt tycker jag...idag blir det mat från pizzerian!

    SvaraRadera
  4. Min älskade vän! Tack för idag,och för den fina dikten (jag blir alldeles rörd!)Såå mysigt att ses och jag är så glad att du finns! Men nu dröjer det inte så länge till nästa gång*glad*
    Stor stor kram

    SvaraRadera
  5. Hej att tvinga barn till pottan funkar sällan.Han är kanske inte mogen än ,vänta ett par veckor så att han glömmer detta negativa idag. Så kan ni börja om-Sätt pottan framför TV tex eller sitt hos honom läs en saga eller lova något kul efteråt.Lycka till låt det ta sin tid. Lena

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails