Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Ta saken i egna händer!


Det är så många turer i mitt huvud nu så det bara snurrar. P-O uttryckte lite moloket för en stund sedan att "när vi har det som tuffast, då borde vi hålla ihop". Visst håller jag med! Men vi blir precis tvärtom, bråkar om varenda liten skitsak för att vi är så slutkörda och trötta.

Ibland är det som att vi glömmer bort vad vi bråkar om, vi bara slutar mitt i. Vi kommer aldrig framåt utan fastnar i hårda ord och pajkastning. Synd!

Jag bestämde mig för att göra något åt det satans fönstret. Vägrar fortsätta ha ett brunt och ett vitt på framsidan som vi haft i tre år nu. Bad P-O ta bort det och så tog jag med mig barnen till Biltema. Köpte en varmluftspistol. Skulle ha häftklammer till nya häftpistolen (för de jag hade köpt fungerar inte till tätningslisten vid altandörren..Li har nämligen slitit av den). Det fanns massor att välja på, men som vanligt kör Biltema sitt eget race, struntar i att standardmärka (kanske för att man bara skall köpa deras egna grejer?). Skulle ha lampor till utebelysningen också, igår bar vi runt på en lampa på Maxi, men där fanns det inte. Idag glömde vi lampan och naturligtvis kom jag hem med fel. Tror ni klamrarna passade? Nej, diffade på en mm. En sådan jäkla struntsak och jag bara grinar. Köpte en till strandväska också för att de är så himla bra...och galgar, mer sopsäckar också.

Kom hem och började värma bort gamla färgen. Det gick över förväntan! 
Har för första gången i livet använt mig av en varmluftspistol! Check!
P-O hämtade stegen hos Anette och klättrade upp på taket. Sedan behövde han ha upp grejer. Nu skall jag tillägga att jag lider av höjdskräck. Grinade igen och klättrade upp.Tre gånger. Check!
Slipade av fönstret efter att färgen var borta. Grundmålade. Check!

In och röja. Fixa lunch. Städa bort verktyg.
Duka av. Dammsuga. Upp på taket igen.



Fy vad jag känner mig ledsen över att vår semester inte alls blev som vi väntade oss. Men nu har jag gråtit en stund så värsta klumpen har släppt. Skall måla igen nu! Barnen förstod nog allvaret när jag blev så ledsen nyss. De gick in på sitt rum och äter resten av lördagsgodiset nu.
Tack för att du lyssnar!
*kramar*

8 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som trotsar dig själv. Du kommer att vara stolt om en vecka eller två!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Heja dej! Kanon att du fixar fönstret. Jag är som du jäkligt höjdrädd och jag hade aldrig tagit mej upp på ett tak! Du är modig!
    Styrkekramar, många!/Affi

    SvaraRadera
  3. Stor eleoge till dig...man klarar mera än vad man tro och DET GÖR DU ..fixar donar är jätteduktig och håller med ovan..poletten ramlar ner och då inser du vad du gjort och blir stolt!!

    Kram och man får grina skönt släppa och få bort klumpen!!

    kramar om dig hårt

    SvaraRadera
  4. ska tillägga wow vilken fin framsida krukor plantering me like. Ni kan få komma hem hjälpa mig göra så på min baksida...såå snyggt!!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också er trädgård ser jättefin ut!
    Är det inte ofta så att man har så stora förväntningar inför semestern man ska hinna med så mycket och vara så romantisk mm, men samtidigt så är det ju så att alla vardagsaker finns kvar det är ju ingen som gör dem bara för att man har semester. Tillkommer det då dessutom ett läckande tak, så förstår jag din frustration.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men, vännen! Jag tycker du är så duktig- du tar tag i en sak efter en annan trots att du tycker det är pest och pina.
    Du, snart är det tisdag, det ser jag verkligen fram emot!!!
    Kram Karro

    SvaraRadera
  7. Tjejer: Tack!!!Vad vore jag utan ert stöd? *kramar*

    SvaraRadera
  8. Vill bara skriva att er framsida är jättesnygg. Lite avis :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails