Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

"Vi jobbar, vi jobbar...

....vi bygger ett plank" (melodi: "Jag hamrar, jag spikar, jag bygger en bil").

Igår hjälptes vi åt! Helt otroligt. För det första brukar vi bli grymt osams när vi skall samarbeta. Vi tänker på helt olika sätt. Jag känner att jag är på hans "hemmaplan". Har pratar om verktyg som hos mig bara finns i fantasin. Typ. Jag höll på att börja grina när det blev snett och en regel sprack i änden. Men jag kan säga att nu har jag både borrat, skruvat, använt spärrskaft och mätt. P-O har sågat och hållit. Det gick bra!

För det andra brukar det inte fungera att "släppa barnen". Leon och Luca lekte runt omkring oss och på gatan. Li sov. Från fyra till nio. Lattjo, eller hur! Hon har krånglat en hel del hos mig i sängen i natt...kan tänka mig att hon somnade vid typ tre...

I vilket fall som helst så har vi fått upp fem av sex reglar (den sjätte måste vi vänta med till dess att grunden är putsad) och två plankor. P-O måste antingen låna en geringssåg eller inhandla en. Att stå och såga droppsko för hand på femtio plankor är inte okej! Det känns helt underbart att gamla planket är rivet och bortfraktat. Att man dessutom kan skönja ett nybygge känns också som balsam för själen. Usch vad mycket ågren jag haft för detta plank :(.

Imorgon tar jag med mig kidsen till pappa så kan P-O jobba på lite.

Vi avbröt vid nio, gick in och sövde pojkarna. Tilde ringde, tydligen skall hon och Elin vara med i uttagningen till Lilla Melodifestivalen. Oj, måste kolla upp det där lite, i Stockholm skall det visst vara...Hoppas för hennes skull att det går bra, hon har så tokhöga förväntningar jämt (kan hon brås på mor sin?). Och att allt det här stämmer, så att ingen lurar henne menar jag.

 Tittade på tv och så ägnade vi oss åt varandra :)

Jag har sovit i tvillingarnas rum i natt, svalt och skönt! Väcktes av klockan *gäsp*. Har gett de små frukost, bäddat, tagit rätt på tvätt och disk.

Om en stund skall jag åka iväg till Smultrongården, vill vara där i god tid så jag hinner kolla igenom vad som finns kvar i reatider. Nästa vecka startar Smultrongårdens egen web-butik, du kan kika här på en del som kommer in till hösten!

Dagens outfit:
Kettle coat i rouge (storlek 1)
Chrysalis minigown i dark powder (storlek 1)
Leggings från Gina Tricot
Träskor från Calou





Ha en skön lördag!!
Helénakramar

3 kommentarer:

  1. Häftigt med webb-butik.

    Häftigt med planket. Det är en skön känsla efteråt, när det gått så bra.

    SvaraRadera
  2. Hej Så fin du är i den kappan passar i färgerna ,ha en bra dag Lena

    SvaraRadera
  3. Wow superfin outfit gillar jag skarpt!!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails